title
کد خبر: 54523
00
 برای تماشای فوتبال چه خوراکی‌هایی به استادیوم ببریم؟

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران در خصوص تنقلات مفید برای افراد زمان تماشای فوتبال در استادیوم توضیحاتی داد.

به گزارش بهداشت نیوز: محمدحسین عزیزی رئیس انجمن صنایع غذایی ایران  با اشاره به هشتاد و ششمین شهرآورد پایتخت که  امروز «پنج شنبه» از ساعت ۱۵:۴۵ برگزار می شود، اظهار کرد: بسیاری از نوجوانان و جوانان امروز برای دیدن شهرآورد از صبح به استادیوم آزادی رفته و با خود معمولا تنقلات زیادی از جمله تخمه، آجیل، چیپس و پفک به همراه دارند که بهتر است از ساندویچ‌های کم‌چرب و ساده‌تر استفاده کنند.

وی ادامه داد: خوردن تنقلاتی مثل آجیل یا مغزهای بادام، تخمه، پسته معمولا از چربی و نمک زیادی برخوردار است و همین مسئله باعث آزاد شدن کالری زیاد و در نتیجه انباشته شدن چربی در بافت‌های مختلف بدن می‌شود و باعث بروز بیماری‌های غیرواگیر در درازمدت می‌شود.

رئیس انجمن صنایع غذایی ایران با اشاره به اینکه مصرف تخمه کدو، هندوانه تا حد کم طی تماشای فوتبال مشکل خاصی برای افراد ایجاد نمی‌کند، افزود: توصیه من به همه جوانان و تماشاگران این است که سعی کنند از مواد مغذی سنتی مانند انواع برگه‌های خشک، توت و کشمش در حین دیدن بازی استفاده کنند.

عزیزی با اشاره به ضررهای تنقلاتی مثل چیپس و پفک برای تماشاگران، ادامه داد: این خوراکی ها چربی و نمک زیادی داشته که برای بدن ضرر دارند، به نظرم تماشاگران برای دیدن فوتبال مواد مغذی سنتی مصرف کنند.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز