title
کد خبر: 50561
00
اصلاح مصوبه دریافت مالیات پلکانی از پزشکان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت:‌ انتهای بررسی لایحه بودجه دریافت مالیات پلکانی ازپزشکان مجدد در دستورکار قرارمی گیرد.

به گزارش بهداشت نیوز، محمد نعیم امینی فرد با اشاره به انتقادهای مطرح شده درخصوص تصویب مالیات تا 35 درصد حق الزحمه پزشکان، گفت:‌ درحال حاضر طرح پرداخت پلکانی مالیات برای پزشکان دربیمارستان ها اعمال می شود، یعنی درآمدهای پزشکان براساس پلکان های هر10 میلیون کارکرد کسوراتی دارد که این میزان نهایت به 35 درصد می رسد، ضمن اینکه این منابع به درآمدهای اختصاصی بیمارستان واریزمی شود؛ این درحالی است که مالیات مصوب درکمیسیون تلفیق مضاعف بوده و دریافت دو مالیات ازیک محل با ویژگی یکسان نمی توان وضع کرد.

نماینده مردم ایرانشهر درمجلس شورای اسلامی افزود:‌ کسوراتی که از درآمد پزشکان براساس طرح پلکانی اخذمی شود، به منابع وزارت بهداشت و درمان واریز می شود، اما کسورات از محل اخذمالیات پلکانی مصوب درمجلس به منابع عمومی دولت واریزمی شود؛ بنابراین وزارت بهداشت و درمان دسترسی مستقیمی به این درآمدها ندارد، ضمن اینکه این مصوبه مناطق محروم را مستثنی نکرد؛ یعنی نوع پرداخت درتهران با کوچکترین روستاها و شهرها یکسان است.

وی با بیان اینکه طی مذاکره ای با رییس مجلس مقرر شده است که راه حل اساسی و منطقی  برای رفع این معضل اخذ شود، تصریح کرد:‌ زیرا به لحاظ عملی اعمال این قانون شدنی نیست، نمی توان دو 35 درصد از یک کارکرد کسر شود، به طورحتم  این مسئله سبب خروج پزشکان از بخش دولتی و و در تناقض با عدالت دردسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی و با کیفیت ترشدن خدمات ازبخش عمومی و دولتی است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت:‌ برای تغییر دراین مصوبه باید بحث های بسیاری انجام شود، قطعا در انتهای بررسی لایحه بودجه برخی مواد از جمله این مسئله بازنگری می شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز