title
کد خبر: 41904
00
چای داغ بنوشید تا به این بیماری مبتلا نشوید

تحقیق جدید نشان می دهد نوشیدن یک فنجان چای داغ در بعدازظهر به تقویت قوه بینایی کمک می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعه محققان دانشگاه کالیفرنیا نشان می دهد افرادی که روزانه چای داغ می نوشند در مقایسه با کسانی که طرفدار نوشیدن چای نیستند، ۷۴ درصد کمتر در معرض ابتلا به گلوکوم (اب سیاه) قرار دارند.

دکتر آنی کلمن، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می گوید: «هنوز دلیل این رابطه مشخص نیست اما جالب اینجاست که تنها نوشیدن چای کافئین دار با کاهش ریسک گلوکوم مرتبط است.»

وی در ادامه تاکید می کند: «چای بدون کافئین و چای سرد و همچنین مصرف قهوه هیچ ارتباطی با این بیماری نشان ندادند.»

گلوکوم به گروهی از بیماری ها اطلاق می شود که در آن مایعی در چشم تشکیل می شود و با ایجاد فشار به عصب بینایی آسیب می رساند. این بیماری علت اصلی نابینایی در بین افراد مسن است.

به گفته محققان، افراد سیاهپوست، افراد دارای سابقه گلوکوم در خانواده و افراد مبتلا به فشارخون بالا، دیابت یا سایر مشکلات تاثیرگذار بر جریان خون بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

در این مطالعه، از ۱۷۰۰ شرکت کننده نظرسنجی به عمل آمد و ۵ درصدشان مبتلا به گلوکوم شدند.

در مجموع تیم تحقیق دریافت احتمال ابتلا به گلوکوم در بین افرادی که بیش از شش بار در هفته چای داغ می نوشیدند ۷۴ درصد کمتر بود.

منبع: مهر


مرتبط ها
ارسال نظر
chapta
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.