title
کد خبر: 340
00
رییس پلیس راهور:
 روزانه 45 ایرانی جان خود را در اثر تصادف از دست می دهند

در سفر یک روزه وزیر بهداشت به استان آذربایجان شرقی و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و پلیس راهور کشور، از کتاب مرجع درس عمومی ایمنی و ترافیک رونمایی شد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح دوره آموزشی دانش ترافیک که در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار شد، اظهار داشت: جای تاسف دارد که جوان ترین افراد کشور بر اثر سوانح و حوادث ترافیکی جان خود را از دست می دهند اما خوشحالیم که ظرف مدت زمان ده سال، شاهد کاهش ده هزار نفری قربانیان این حوادث بوده ایم.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر اهمیت صبوری و توانمند سازی مردم در کاهش حوادث، سوانح و تلفات ترافیکی، گفت: بخشی از مشکلات این حوزه، فرهنگی است و نمی توان تمام مشکلات را به وضعیت صنعت خودرو و راه های کشور نسبت داد.

دکتر هاشمی تصریح کرد: علیرغم تمام هشدارهای رسانه ها و صدا و سیما اما هنوز توفیقات شایسته ای در کاهش تلفات حوادث ترافیکی نداشته ایم و مردم در برخی موارد در مورد استفاده از این تکنولوژی، کم توجهی می کنند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: قبل از انتقاد به صنایع خودرو، افراد باید در رفتار خود مراقبت کنند تا بتوان از بروز حوادث و سوانح ترافیکی پیشگیری کرد.

دکتر هاشمی از کمک پلیس به عنوان بهترین همیار حوزه سلامت در پیشگیری از مرگ و میر و معلولیت های حوادث و سوانح ترافیکی یاد کرد و گفت: پیشگیری از این گونه حوادث می تواند به کاهش هزینه های اقتصادی، روحی و روانی در جامعه منجر شود.

سردار مهری رییس پلیس راهور هم در این مراسم ضمن تقدیر از وزیر بهداشت به دلیل اقدامات موثر در حوزه سلامت، گفت: خوشحالم که این امکان فراهم شد تا به دو موضوع مهم سلامت و ترافیک به عنوان رشته ای علمی توجه شود.

وی اظهار داشت: در سال 84 در کشور 27 هزار و 760 نفر جان خود را در حوادث و سوانح ترافیکی از دست دادند در حالی که این رقم در سال گذشته به 16 هزار و 986 مورد کاهش یافت که البته افتخار بزرگی برای کشور است و حاصل همکاری و مشارکت های سازمان ها و نهادهای مختلف است.

سردار مهری با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال در کشور و بر اساس آمارهای پزشکی قانونی 7 هزار و 83 نفر بر اثر حوادث و سوانح ترافیکی جان خود را از دست دادند، افزود: این تعداد تلفات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3 درصد  کاهش دارد اما همین تعداد هم زیاد است.

رییس پلیس راهور از فرهنگ ترافیکی، ایمنی و راه ها به عنوان مهمترین عوامل در پیشگیری از سوانح و حوادث ترافیکی یاد کرد و افزود: در سال گذشته در هر روز 850 نفر مصدوم و 45 نفر جان خود را از دست می دادند و از سوی دیگر 51 درصد از مرگ و میرها در صحنه حادثه و 49 درصد در بیمارستان و یا انتقال به بیمارستان، فوت کردند.

وی تاکید کرد: با ایجاد رشته سلامت و ترافیک و واحد درسی ایمنی و ترافیک، مشکلات کشور در این حوزه کاهش چشمگیری می یابد و برای حل مشکلات، راهی به جز راهکارهای علمی نداریم.

سردار مهری با اشاره به انجام کار تحقیقاتی مشترک پلیس راهور و دانشگاه شهید بهشتی، خاطرنشان کرد: بر اساس این تحقیق مشخص شد که هر سال حدود 6 تا 7 درصد از درآمد ناخالص ملی در  تصادفات رانندگی به هدر می رود.

رییس پلیس راهور تصریح کرد: بیش از 50 درصد کل افرادی که در تمامی حوادث جان خود را از دست دادند در سوانح ترافیکی بوده و بقیه در سایر حوادث مانند مسمویت، غرق شدگی و سقوط از ارتفاع بوده است.

سردار مهری ضمن تقدیر از وزارت بهداشت به دلیل تجهیز و افزایش ناوگان اورژانس کشور، اضافه کرد: در حوادث ترافیکی حدود 50 درصد از قربانیان، کمتر از 40 سال سن دارند و امیدوارم با ارتقای علمی ترافیک، شاهد پیشرفت کشور باشیم.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز