title
کد خبر: 29437
00
کمبود نیرو مهمترین مشکل پرستاری

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری زاهدان نگاه ویژه وزیر بهداشت دولت دوازدهم به مناطق محروم را از خواسته‌های خود برشمرد و افزود: مهم‌ترین مشکل حرفه پرستاری کمبود نیروی انسانی است که وزیر بهداشت دولت باید در جهت برطرف کردن آن کوشا باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری زاهدان نگاه ویژه وزیر بهداشت دولت دوازدهم به مناطق محروم را از خواسته‌های خود برشمرد و افزود: مهم‌ترین مشکل حرفه پرستاری کمبود نیروی انسانی است که وزیر بهداشت دولت باید در جهت برطرف کردن آن کوشا باشد.

علیرضا سندگل گفت: هم‌چنین از دیگر خواسته‌های جامعه پرستاری پرداخت به‌روز مطالبات آن‌هاست این در حالی است که برقراری تعامل و دوستی سومین مطالبات جامعه پرستاری از دکتر قاضی‌زاده هاشمی است چنانچه رأی اعتماد را از مجلس شورای اسلامی کسب کند.

وی با بیان این‌که نبود تعامل پرستاری در سراسر کشور را تحت‌الشعاع قرار داده است، افزود: معاونت پرستاری با رویی گشاده با ما برخورد نمی‌کند و عملاً اتحاد و دوستی برقرار نیست.

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری زاهدان طرح تحول سلامت طرحی مناسب برای مردم دانست و گفت: اما اجرای این طرح بار کاری پرستاران را ۳ تا ۴ برابر کرد که از وزیر بهداشت آینده می‌خواهیم تا پرستاران هم به‌لحاظ حقوق و مزایا و دریافتی‌ها به‌مانند پزشکان دیده شوند.

سندگل یادآور شد: هم‌اکنون پزشکان شبی ۵۰ هزار تومان حق مقیمی می‌گیرند پس چرا حق آنکالی، کار در مناطق کمتر توسعه‌یافته و… برای پرستاران منظور نمی‌شود، چرا حرفه پرستاری را جزو مشاغل سخت و زیان‌آور محسوب نمی‌کنند تا بازنشستگی پیش از موعد شامل حال آنها شود.

وی اظهار امیدواری کرد که در دولت دوازدهم به امور رفاهی پرستاران بیشتر توجه شود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز