title
کد خبر: 263634
00
استرس و انقباض عضلات سر و گردن
 علت سردردهای تنشی چیست و چطور با آن مقابله کنیم؟

سردردهای تنشی در اثر انقباض عضلات سر و گردن ایجاد می‌شوند و عامل محرک آن‌ها بیشتر استرس و اضطراب و تنش است و به همین دلیل سردرد تنشی نامیده می‌شوند. سردرد تنشی باعث درد سر، گردن و پشت گوش و همچنین یک نوار سفت در اطراف پیشانی احساس می‌شود. اما آیا ژنتیک هم می‌تواند تاثیر دارشته باشد و علائم این سردردهای تنشی چیست؟ در این ویدئو در خصوص این موضوع صحبت شده است.

کافه سلامت: سردرد تنشی در اثر انقباض عضلات سر و گردن ایجاد می‌شود و عامل محرک آن بیشتر استرس و اضطراب و تنش است و به همین دلیل سردرد تنشی نامیده می‌شود. سردرد تنشی باعث درد سر، گردن و پشت گوش و همچنین یک نوار سفت در اطراف پیشانی احساس می‌شود. عوامل ژنتیکی می‌تواند استعداد شما را در برابر سردرد تنشی افزایش دهند. از علائم این بیماری می‌توان به حس فشار در اطراف پیشانی، درد مبهم و حساسیت در اطراف سر اشاره کرد. برای درمان این عارضه می‌توانید در ابتدا با نوشیدن آب زیاد شروع کنید چون گاهی هم ممکن است سردرد به دلیل کم آبی بدن باشد، میزان خواب‌تان را تنظیم کنید چون کم‌خوابی هم موجب سردرد تنشی می‌شود. در ادامه از شما می‌خواهیم که ویدئو  علت سردردهای تنشی چیست و چطور با آن مقابله کنیم؟ را تا انتها تماشا کنید، همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید ویدئوهای زیر را تماشا کنید.

سردردهای تنشی، شایع‌ترین سردرد ناشی از اضطراب و استرس

سه علامت شایع در سردردهای میگرنی را بشناسید

میگرن چیست و چه علائمی دارد؟


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز