title
کد خبر: 263075
00
آگهی/ نکات مهم برای دندانپزشکان هنگام تهیه مواد

کیفیت و اورجینال بودن مواد در کار دندان‌پزشکی جزو موارد بسیار مهم است. دندانپزشکان باید در خرید و تهیه متریال، برند تولیدکننده، مواد به ‌کار رفته در ساخت و کیفیت توجه ویژه داشته باشند. امروزه شاهد مواد بی‌کیفیت و تقلبی در بازار هستیم، به‌ همین منظور خرید از مجموعه‌ای معتبر که قابل ‌اعتماد باشد جزو اقدامات مهم در کار دندان‌پزشکی است.

 

 

مهم‌ترین نکات در خرید متریال دندان‌پزشکی

در انتخاب و تهیه مواد و متریال دندان‌پزشکی نکات متفاوت و مهمی وجود دارد که دندانپزشکان حتماً باید به آن توجه کرده تا اطمینان کافی نسبت ‌به ارائه درمان باکیفیت حاصل کنند. برخی از مهم‌ترین نکات به شرح زیر هستند:

کیفیت مواد

در بخش کیفیت مواد خوب است نکات زیر را مورد توجه قرار دهید:

  • تأییدیه استاندارد: اولین مورد اطمینان حاصل کردن از خرید مواد دارای تأییدیه لازم از سازمان‌های معتبر است. این تأییدیه اطمینان کافی به شما می‌دهد که بهترین مواد متناسب با استانداردهای بین‌المللی را تهیه کرده‌اید.
  • مقاومت و دوام: مورد دیگر توجه به مقاومت مواد در مقابل فشار و سایش دندان‌ها بوده تا طول عمر بیشتری داشته باشد.
  • سازگاری با بافت دندان: متریال خریداری شده باید با بافت دندان سازگار باشد تا احتمال واکنش‌های آلرژیک یا التهابی کاهش پیدا کند.

ایمنی و بهداشت

تنها توجه به کیفیت مواد در خرید لوازم دندان‌پزشکی مهم نیست، بلکه باید به ایمنی و بهداشت آن نیز توجه داشت. یکی از این موارد مهم استریل کردن است. مواد باید کاملاً استریل باشند تا از انتقال عفونت و بیماری‌ها جلوگیری شود.

متریال باید به‌گونه‌ای بسته‌بندی شود که احتمال نفوذ هیچ‌گونه آلودگی در آن وجود نداشته باشد. همچنین پروسه نگهداری و حمل‌ونقل نیز باید با ایمنی کامل انجام شود.

عملکرد

در خرید مواد به عملکرد و کاربرد نیز باید توجه داشت، این ‌که تنوع رنگی آن متناسب با طیف رنگی دندان‌های بیماران و همچنین قابلیت ترمیم و بازسازی انواع شکستگی و پوسیدگی را داشته باشد بسیار مهم است.

قیمت

و در نهایت داشتن قیمت و هزینه اقتصادی جزو نکات مهم است. بدین صورت که مواد از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه باشند تا درمان برای بیماران قابل دسترس شود.

نکات مهم دیگر داشتن گارانتی و خدمات پس ‌از فروش است. با توجه به تمامی نکات گفته ‌شده بهترین راه برای بهره‌مندی از خدمات و خرید مواد دندان پزشکی، اقدام از طریق وب‌سایت کافه دنتیست است. دندانپزشکان عزیز می‌توانند تمامی مواد لازم برای امور درمانی و زیبایی را با اطمینان کافی نسبت ‌به داشتن ضمانت‌نامه و رعایت بهداشت از این وب‌سایت خریداری کنند.

مواد دندان‌پزشکی

خرید فیشور سیلانت

یکی از متریال بسیار پرکاربرد در پروسه دندان‌پزشکی، فیشور سیلانت است. این فیشور به‌ منظور کاهش پوسیدگی دندان مورد استفاده قرار می‌گیرد و یک روکش نازک روی شیارهای عمیق دندانی به وجود می‌آورد.

ماندگاری این روش برحسب تکنیک استفاده یا نحوه نگهداری بین سه ‌تا ده سال متغیر است. در صورتی ‌که فیشور سیلانت را از برندهای معتبر و باکیفیت و از طریق وب‌سایت کافه دنتیست تهیه کنید، می‌توانید انتظار ماندگاری ده سال را نیز از آن داشته باشید. البته که مواردی نظیر ساییدن و فشردن دندان‌ها یا دندان‌قروچه، داشتن رفلاکس معده یا استفاده از مواد غذایی نامناسب مانند قهوه و شکلات، سیگار کشیدن، مصرف الکل و ... می‌تواند ماندگاری آن را تا حد زیادی کاهش دهد؛ پس در کنار استفاده از متریال باکیفیت، نحوه مراقبت از آن، مسواک زدن، استفاده از نخ دندان و کم کردن مصرف مواد رنگی مانند چای و قهوه اهمیت بالایی دارد.

استفاده از فیشور سیلانت برای چه افرادی توصیه می‌شود؟

معمولاً کودکانی که دندان آسیای آن‌ها دارای شیارهای بسیار عمیق بوده یا در معرض خطر بالای پوسیدگی دندان هستند، بهتر است از سیلانت استفاده کنند. افزون بر این افرادی که دارای رژیم غذایی مملو از انواع آردهای سفید، قند، نوشیدنی‌های حاوی قند، قهوه و چای هستند نیز سیلانت می‌تواند گزینه مناسبی برایشان باشد و از مزایای آن بهره‌مند شوند. همچنین افرادی که شرایط مناسب برای رعایت بهداشت دندان ندارند نیز می‌توانند از این روش استفاده کنند.

اما همین‌قدر که سیلانت برای کودکان مناسب است، استفاده از آن برای بزرگسالان پیشنهاد نمی‌شود؛ چرا که ساختارهای پیچیده باکتری می‌تواند باعث بروز سطوح شیار در دندان زیر سیلانت شود، پس بزرگسالان بهتر است با مراجعه به دندان‌پزشک از روش‌های درمانی بهتر استفاده کنند.

نکات مهم در خرید آمالگام

آمالگام نیز از دیگر متریال پرکاربرد در کار دندان‌پزشکی است. این ماده جایگزین مینای از دست ‌رفته دندان می‌شود تا استحکام را به آن ببخشد، پس باید از لحاظ متریال و سخت بودن کیفیت بالایی داشته باشد. امروزه شاهد انواع آمالگام از برندهای مختلف با متریال و مواد اولیه متفاوت هستیم که می‌تواند آمالگام کم مس، آمالگام پر مس، کروی، ادمیکس یا نمونه‌های جدید آن باشد.

برای خرید آمالگام دندانپزشکی از هر کدام از نمونه‌های نام‌برده با بالاترین کیفیت، تنها کافی‌ است به سایت کافه دنتیست مراجعه کرده و پس ‌از انتخاب محصول مورد نظر، آن را در کوتاه‌ترین زمان در آدرس ثبت شده تحویل بگیرید.

مواد دندان‌پزشکی

برای تهیه مواد دندان‌پزشکی به کدام فروشگاه مراجعه کنیم؟

انتخاب منبع تأمین‌کننده متریال و مواد دندان‌پزشکی جزو دغدغه‌های اصلی دندانپزشکان به شمار می‌آید. این افراد باید توجه کنند که تأمین‌کننده و فروشگاهی که به آن مراجعه می‌کنند باید سابقه خوب در زمینه ارائه محصولات و خدمات داشته باشد. روش‌های مختلفی برای شناسایی وجود دارد؛ یکی از آن‌ها میزان رضایت مشتریان و مورد بعدی تنوع بالای محصول است.

فروشگاهی که طیف وسیعی از محصولات را داشته باشد این امکان را به دندان‌پزشک می‌دهد تا در انتخاب خود تنوع به خرج دهد و تمامی نیازهای خود را تنها از یک فروشگاه برطرف کند. داشتن تضمین کیفیت کالاها و ارائه خدمات پس ‌از فروش نیز مورد دیگری است که می‌تواند عامل انتخاب یک مجموعه باشد. قیمت نیز عامل مهم دیگر برای این انتخاب است، قیمت‌گذاری رقابتی یکی از معیارهای مهم در زمینه خرید لوازم مربوط با کار دندان‌پزشکی به شمار می‌آید. فروشگاهی که در کنار ارائه مواد باکیفیت، قیمت مناسبی نیز ارائه می‌دهد، اعتبار بالایی بین کلینیک‌های دندان‌پزشکی خواهد داشت.

خوشبختانه سایت کافه دنتیست تمامی موارد مهم برای انتخاب یک فروشگاه معتبر به ‌منظور خرید و تهیه مواد دندان‌پزشکی را شامل می‌شود. می‌توان گفت که این وب‌سایت با داشتن تنوع بالای محصولات، قیمت‌گذاری مناسب و تضمین کیفیت بهترین انتخاب به ‌منظور خرید مواد دندان‌پزشکی مانند انواع کامپوزیت، فیشر، سیلانت، سیلر، انواع آمالگام و ... است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز