title
کد خبر: 262665
00
آگهی/ مودم 5G و هر آنچه باید در این باره بدانید!

با رشد مداوم شبکه 5G، پهنای باند خانگی 5G به زودی می تواند جایگزین مناسبی برای پهنای باند ثابت سنتی باشد، به ویژه برای افرادی که در مناطق شهری یا حومه شهر زندگی می کنند.با راهنمای ما ببینید که چگونه کار می کند و مودم 5G چه معنایی برای پهنای باند خانگی شما می تواند داشته باشد علاوه بر این شما میتوانید مودم های 5G را با ورود به سایت آ.اس.پ ملاحظه و مودم مورد نظر خود را تهیه کنید.

 

با رشد مداوم شبکه 5G، پهنای باند خانگی 5G به زودی می تواند جایگزین مناسبی برای پهنای باند ثابت سنتی باشد، به ویژه برای افرادی که در مناطق شهری یا حومه شهر زندگی می کنند.
با راهنمای ما ببینید که چگونه کار می کند و مودم 5G چه معنایی برای پهنای باند خانگی شما می تواند داشته باشد علاوه بر این شما میتوانید مودم های 5G را با ورود به سایت آ.اس.پ ملاحظه و مودم مورد نظر خود را تهیه کنید.

انواع مودم های 5G

مودم 5G

آیا پهنای باند مودم 5G خوب است؟

پهنای باند 5G فقط امکان دانلود سریعتر و پخش جریانی با کیفیت بالاتر را فراهم نمی کند، بلکه به این معنی است که چندین نفر در یک خانواده می توانند به طور همزمان از اینترنت استفاده کنند بدون اینکه به اتصال شما فشار وارد کنند.

این امر به ویژه برای افرادی که در مناطق شهری یا مجتمع‌های مسکونی هستند که نمی‌توانند با یک بسته پهنای باند ثابت ، مانند بسته‌های BT یا Virgin Media، اتصال سریعی داشته باشند، مهم است. اگر در منطقه‌ای هستید که می‌توانید 5G دریافت کنید، به شما امکان می‌دهد به سرعت‌های بالایی که اکثر خانه‌های دیگر با کابل‌های ثابت می‌توانند دریافت کنند دسترسی داشته باشید.

با اینترنت خانگی 5G، برای لذت بردن از سرعت پهنای باند فوق سریع آن در خانه، نیازی به قرارداد تلفن همراه 5G ندارید .

با این حال، به دلیل سیگنال ضعیف‌تر 5G در مقایسه با اتصال کابلی بدون وقفه، ارتباط قابل اعتماد کمتری نسبت به پهنای باند ثابت دارد. به علاوه، فقط در مکان هایی که 5G در دسترس است، معمولاً در مناطق شهری و شهرها در دسترس است. بنابراین، اگر به دنبال یک اتصال پهن باند هستید که می توانید به طور مداوم روی آن حساب کنید، یک معامله پهن باند معمولی ممکن است بهتر باشد

پهنای باند 5G چگونه کار می کند؟

پهنای باند 5G تقریباً مانند گوشی های هوشمند 5G عمل می کند، زیرا از طریق دستگاهی که دارای سیم کارت 5G است به اینترنت متصل می شوید.

با این حال، به جای یک تلفن همراه، سیم کارت 5G در یک روتر Wi-Fi خانگی قرار دارد، که سپس یک سیگنال Wi-Fi را برای همه دستگاه های شما ارسال می کند تا به یکباره به آن متصل شوند.

مودم 5G اساساً روی همان امواج رادیویی اینترنت 4G اما در فرکانس‌های بسیار بالاتر کار می‌کند. این بدان معناست که می تواند داده های بیشتری را در مدت زمان کوتاه تری انتقال دهد و در نتیجه می تواند اتصال اینترنتی بسیار سریع تری را ارائه دهد.

به عنوان مثال، 4G دارای سرعت متوسط 12 مگابیت در ثانیه است، در حالی که سریع ترین سرعت های 5G در حال حاضر حدود 12 برابر سریع تر و 300 مگابیت بر ثانیه است. برای درک این موضوع، 300 مگابیت بر ثانیه تمام ده فصل Friends را تنها در 9 دقیقه در مقابل تقریباً دو ساعت با اتصال 4G با سرعت 24 مگابیت در ثانیه دانلود می کند.

5G مخفف نسل پنجم فناوری شبکه های تلفن همراه است، به همین دلیل است که بسیار سریعتر از 4G و 3G است. در جایی که فناوری 3G سن تلفن‌های هوشمند را فعال کرد و 4G امکان مرور سریع‌تر و کیفیت ویدیوی بهتر را فراهم کرد، می‌توان به 5G برای کارهای مختلف با شدت بالا اعتماد کرد، به همین دلیل ثابت شده است که گزینه خوبی برای پهنای باند خانگی است.

 

انواع مودم 5G

 

5G چیست؟

5G نسل پنجم فناوری سلولی بی‌سیم است که سرعت آپلود و دانلود بالاتر، اتصالات پایدارتر و ظرفیت بهبود یافته را نسبت به شبکه‌های قبلی ارائه می‌دهد. 5G بسیار سریعتر و قابل اعتمادتر از شبکه های رایج 4G است و این پتانسیل را دارد که روش استفاده ما از اینترنت برای دسترسی به برنامه ها، شبکه های اجتماعی و اطلاعات را تغییر دهد. به عنوان مثال، فناوری‌هایی مانند اتومبیل‌های خودران، برنامه‌های بازی پیشرفته و رسانه‌های پخش زنده که به اتصالات داده بسیار مطمئن و پرسرعت نیاز دارند، قرار است از اتصال 5G بهره‌مند شوند.

چرا 5G مهم است؟

تقاضا برای دسترسی به اینترنت، همراه با ظهور فناوری‌های جدید مانند هوش مصنوعی ، اینترنت اشیا (IoT) و اتوماسیون ، باعث افزایش عظیم در حجم داده‌های ایجاد شده می‌شود. ایجاد داده به طور تصاعدی در حال رشد است و حجم آن تا چند صد زتابایت در دهه آینده افزایش خواهد یافت. زیرساخت تلفن همراه فعلی برای چنین بار اطلاعاتی بالایی طراحی نشده است و نیاز به ارتقا دارد.

در عین حال، با سرعت بالا، ظرفیت عظیم و تأخیر کم، 5G می تواند به پشتیبانی و مقیاس بندی چندین برنامه مانند کنترل ترافیک متصل به ابر، تحویل هواپیماهای بدون سرنشین، چت ویدیویی و بازی با کیفیت کنسول در حال حرکت کمک کند. از پرداخت های جهانی و پاسخ اضطراری گرفته تا آموزش از راه دور و نیروی کار سیار، مزایا و کاربردهای 5Gبی حد و حصر است. این پتانسیل را دارد که دنیای کار، اقتصاد جهانی و زندگی مردم را متحول کند.

5Gچه سودی برای کسب و کارها خواهد داشت؟

قابلیت‌های 5G می‌تواند از نوآوری و بهبود تجربیات مشتری برای تجارت پشتیبانی کند. در اینجا مناطقی وجود دارد که باید به آنها توجه کنید.

راه حل های حرکتی مستقل

پیش از این، خودروهای کاملاً خودمختار به دلیل طولانی بودن زمان لازم برای ارسال و دریافت اطلاعات توسط یک وسیله نقلیه، قابل اجرا در نظر گرفته نمی شدند. با این حال، تأخیر کم 5G به این معنی است که ما می‌توانیم شاهد رایج‌تر شدن خودروهای خودران باشیم، با جاده‌های متصل به فرستنده‌ها و حسگرهایی که اطلاعات را در 1/1000 ثانیه به وسایل نقلیه ارسال و دریافت می‌کنند. کاهش زمان برای هوش مصنوعی و فناوری رادار بسیار مهم است تا آنچه را که می بینند (ماشین های دیگر، عابران پیاده، علائم ایست) تفسیر کرده و خودرو را بر این اساس کنترل کنند.

 

مودم 5G

 

کارخانه های هوشمند

شبکه های مودم 5G فرصتی برای تولیدکنندگان برای ایجاد کارخانه های هوشمند بیش از حد متصل است. 5Gاز اینترنت اشیا پشتیبانی می‌کند ، به این معنی که کارخانه‌ها می‌توانند هزاران دستگاه هوشمند مانند دوربین‌ها و حسگرها را به صورت بی‌سیم متصل کنند تا به ‌طور خودکار داده‌ها را در زمان واقعی جمع‌آوری کنند. کارخانه ها می توانند این داده ها را تجزیه و تحلیل و پردازش کنند تا عملیات کارآمدتر و مقرون به صرفه تر شود. برای مثال، فناوری حسگر هوشمند می‌تواند پیش‌بینی‌های دقیقی در مورد چرخه عمر تجهیزات انجام دهد، تصمیمات برنامه‌ریزی را اطلاع دهد و پیش‌بینی کند که ماشین‌ها چه زمانی به تعمیر و نگهداری نیاز دارند.

واقعیت مجازی

فناوری واقعیت مجازی و واقعیت افزوده (VR/AR) به تلفن‌های همراه، هدست‌ها، عینک‌های هوشمند و سایر دستگاه‌های متصل اجازه می‌دهد تا پوشش‌های دیجیتالی را به نمای زنده اضافه کنند. VR/AR دارای موارد استفاده زیادی از جمله تعمیر و نگهداری هدایت شده، تعمیرات، عملیات در تاسیسات صنعتی، آموزش در محل کار، فروش و بازاریابی، و همکاری بلادرنگ است. تأخیر کم و پهنای باند بالای فناوری مودم 5G،VR/AR را برای کسب‌وکارها و موارد استفاده بیشتری در دسترس قرار می‌دهد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز