title
کد خبر: 262431
00
تخصص های جراح و پزشک متخصص مغز و اعصاب

برای اینکه بتوان جز بهترین جراح مغز و اعصاب شد هر پزشک عمومی باید 4 سال دوره ی رزیدنتی در شاخه ی مغز و اعصاب را بگذراند و بعد از گذراندن این دوره ، دوره های فوق تخصص مغز و اعصاب را در رشته های مختلف از جمله ( بیماری های حرکتی ، سردرد ، بیماری های عروقی مغز ، ام اس ، دمانس ، سرع ، نورو افتالمولوژی ،Neure Imaging بصورت کاملا تخصصی به درمان بیمارهای مغز و اعصاب بپردازد. در حالت عادی عموم مردم بر این باور هستند که متخصص مغز و اعصاب بر عملکرد مغز نظارت داره و فقط برای جراحی مغز و اعصاب است اما این...

 

برای اینکه بتوان جز بهترین جراح مغز و اعصاب شد هر پزشک عمومی باید 4 سال دوره ی رزیدنتی در شاخه ی مغز و اعصاب را بگذراند و بعد از گذراندن این دوره ، دوره های فوق تخصص مغز و اعصاب را در رشته های مختلف از جمله ( بیماری های حرکتی ، سردرد ، بیماری های عروقی مغز ، ام اس ، دمانس ، سرع ، نورو افتالمولوژی ،Neure Imaging بصورت کاملا تخصصی به درمان بیمارهای مغز و اعصاب بپردازد. در حالت عادی عموم مردم بر این باور هستند که متخصص مغز و اعصاب بر عملکرد مغز نظارت داره و فقط برای جراحی مغز و اعصاب است اما این تصور کاملا اشتباه است و حقیقت این است که متخصص مغز و اعصاب علاوه بر جراحی مغز می تواند کارهای دیگری را هم انجام بده در واقعیت حدود 70 درصد زمان متخصص های مغز و اعصاب بر درمان و حل مشکلات ستون فقرات ، درمان گردن ، کمر درد درمان فتق دیسک، بیماری تحلیل برنده دیسک و حتی درد پا و سکته مغزی اختصاص دارد.

هوش و مهارت از ویژگی های حیاتی در جراح ستون فقرات است، اما جراحان برتر نیز دلسوزانه ارتباط برقرار خواهند کرد. بهترین جراح دیسک گردن باید بتواند وضعیت یا درمان شما را به وضوح توضیح دهد (به زبانی که می توانید آن را درک کنید) و به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهد. شما قطعا با این پزشک آرامش بیشتری خواهید داشت.

نحوه انتخاب جراح دیسک گردن

بیماران مبتلا به گردن درد و دیسک گردن و کمردرد معمولاً ابتدا به پزشک خانواده یا پزشک مراقبت های اولیه مراجعه می کنند. با این حال، بسیاری از بیماران به خدمات یک متخصص ستون فقرات نیاز دارند.

متخصص ستون فقرات، پزشکی است که سال ها آموزش پزشکی بیشتری را در زمینه تشخیص و درمان اختلالات ستون فقرات مانند اسکولیوز، آرتروز، پوکی استخوان، فتق دیسک، تنگی، آسیب های ستون فقرات، شکستگی مهره ها، بدشکلی ستون فقرات، تومورها، عفونت ها و مادرزادی گذرانده است.

پیدا کردن جراح ستون فقرات مناسب برای عمل شما می تواند کار دشواری باشد. به طور کلی صحبت کردن با دوستان و همکاران برای دریافت توصیه آنها برای یک پزشک مراقبت های اولیه بسیار آسان است، زیرا تقریباً همه به طور نیمه منظم به پزشک مراجعه می کنند، اما همه تحت عمل فیوژن ستون فقرات یا دیسککتومی قرار نگرفته اند. از آنجایی که اطلاعات همکاران ممکن است پراکنده باشد، و به سختی می توان یک پزشک را از طریق نمایه آنلاین او ارزیابی کرد، بهترین راه برای دیدن اینکه آیا جراح ستون فقرات برای شما مناسب است یا خیر، ملاقات حضوری با آنهاست.

ویژگیهای جراح دیسک کمر

بهترین جراح دیسک کمر از جراحی به عنوان آخرین راه حل استفاده می کنند. بدیهی است که مواردی در رابطه با دیسک کمر وجود دارد که جراحی کاملاً ضروری و مورد نیاز است، اما یک جراح ستون فقرات خوب مطمئن می شود که شما تمام راههای درمان را طی کرده اید. از رویکردهای مدیریتی ساده مانند ترکیبی از فیزیوتراپی و داروهای ضدالتهاب گرفته تا گزینه‌های پیچیده‌تر مدیریت درد مانند تزریق اپیدورال، همه درمان‌های غیرجراحی مناسب باید در نظر گرفته شوند.

اگر این روش‌ها بعد از مدتی باعث تسکین نشدند و جراحی ضروری شد، باید جراحی را پیدا کنید که در جراحی کم تهاجمی ستون فقرات مهارت داشته باشد. این امر باعث بهبودی سریع‌تر، عوارض کمتر، بستری کوتاه‌تر در بیمارستان و آسیب کمتر به بافت‌های اطراف می‌شود.

بهترین جراحان ستون فقرات مدارک و تجربه فراوانی دارند.

به دنبال جراحانی باشید که عناوین خاصی مانند «تأیید شده توسط هیئت ها» و «تحصیل شده در بورسیه رشته خود » دارند. جراحان دارای گواهینامه ها یک امتحان دقیق را گذرانده اند که نشان می دهد آنها در زمینه پزشکی خود از تخصص بالایی برخوردار هستند. جراحان ستون فقرات که تحت آموزش فلوشیپ هستند، آموزش های اضافی و فشرده را در تخصص خود گذرانده اند.

جراحان ستون فقرات به طور کلی یا جراح ارتوپد یا جراح مغز و اعصاب هستند. بسته به موقعیت خاص شما، یکی یا دیگری ممکن است برای شما مناسب تر باشد. جراحان بزرگ ستون فقرات نه تنها تجربه درمان وضعیت شما یا انجام عمل مورد نیاز شما را خواهند داشت، بلکه این کار را با میزان موفقیت بالایی نیز انجام خواهند داد.

 url_upload_665ec66172a49.webp [webp-to-jpg output image]

 بهترین جراحان ستون فقرات رویکردی تیمی برای عمل خود دارند.

به منظور ارائه بهترین مراقبت طولانی مدت، جراحان ستون فقرات با کیفیت به عنوان بخشی از یک تیم چند رشته ای کار خواهند کرد. آنها بیش از نیازهای فوری بیماران خود را مورد توجه قرار می دهند و با سایر متخصصان پزشکی برای ایجاد یک برنامه درمانی جامع همکاری می کنند. این تیم می تواند شامل کایروپراکتیک، فیزیوتراپیست، پرستار، متخصص مدیریت درد و روان درمانگر باشد.

دکتر گیو شریفی

معرفی دکتر گیوشریفی : 

 دکتر گیو شریفی استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی، متخصص در جراحی آندوسکوپی قاعده جمجمه، تومورهای درون بطنی و هیپوفیز از طریق بینی بوده که سابقه ۱۳ سال آموزش دانشگاهی این تکنیک ها به جراحان اعصاب را دارند. ایشان در زمینه پژوهشی و کلینیکی مغز و اعصاب، در ایران پیشرو بوده و مقالات بسیاری در مجلات معتبر به چاپ رسانده‌اند.

فعالیت های دکتر به شرح زیر میباشد:

فعالیت در زمینه جراحی تومور های قاعده جمجمه

نورینوم آکوستیک

تومور سی پی انگل

تومورهای هیپوفیز به روش آندوسکوپیک از طریق ینی

تومورهای بطنی

تومورهای گلیان داخل مغزی و جراحی های ستون فقرات

همچنین:

انجام بیش از 5000 جراحی تومورهای مغزی

انجام بیش از 2000 مورد جراحی هیپوفیز

انجام بیش از 5500 مورد جراحی ستون فقرات


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز