title
کد خبر: 262430
00
قرص های قلبی و جراحی قلب

دارو، به همان مقدار که در صورت تجویز از طرف پزشک میتواند مفید باشد در صورت مصرف خودسرانه میتواند بسیار متفاوت عمل کرده و مضر باشد، پس بخاطر داشته باشید قبل از مصرف هر گونه داروی قلبی پزشک متخصص باید تمامی علائم شما را بررسی کند. در این مقاله اشاره ای به قرص های قلب درد خواهیم داشت .

 

دارو، به همان مقدار که در صورت تجویز از طرف پزشک میتواند مفید باشد در صورت مصرف خودسرانه میتواند بسیار متفاوت عمل کرده و مضر باشد، پس بخاطر داشته باشید قبل از مصرف هر گونه داروی قلبی پزشک متخصص باید تمامی علائم شما را بررسی کند. در این مقاله اشاره ای به قرص های قلب درد خواهیم داشت .

ویژگی های عمومی یک جراح قلب

جراحان قلب ابتدا باید از نظر حرفه‌ای جراحان خوبی باشند. جراحان به توانایی فنی، قضاوت صحیح، توانایی کار با یک تیم، توانایی حل سریع مشکلات پیچیده تحت استرس زیاد، مسئولیت‌پذیری و نگرش کنجکاوی و هیجان نسبت به موارد چالش برانگیز نیاز دارند.جراحان اغلب باید با داشتن اطلاعات محدود و تکیه بر تحصیلات، غرایز و قدرت قضاوت خود، تصمیمات زندگی یا مرگ اتخاذ کنند تا در این شرایط بهترین نتیجه درمان را داشته باشند. از بین ویژگی های بهترین جراح قلب باید به مهارت‌های فنی اشاره کرد. جراحان برتر قلب به طیف وسیعی از مهارت‌ها و دانش فنی نیاز دارند. همچنین به شخصیتی نیاز است که قادر به انطباق و سازگاری با پیشرفت‌های جدید و پیوسته باشد. زیرا حرفه جراحی نیازمند فناوری‌های نوین و تکنولوژی پیشرفته است. به علاوه، جراحان باید تمام مهارت‌های اولیه جراحی مانند مهارت‌های دستی را داشته باشند.

ویژگی های خاص یک جراح قلب

به جز موارد مربوط به مهارت‌های عمومی، انتظار می‌رود که جراحان قلب، علاوه بر مهارت‌های فنی تعدادی مهارت و توانایی غیرفنی و خاص نیز داشته باشند. آنها باید مهارت‌های رهبری قوی داشته باشند تا بتوانند به طور موثر مسئولیت یک تیم جراحی را در شرایط سخت بر عهده بگیرند. همچنین، ایشان باید پیچیدگی‌های اقتصادی در سیستم مراقبت های بهداشتی مدرن را درک کنند. این پیچیدگی‌ها شامل رابطه بین بیمارستان و دولت و عواملی است که تصمیمات تجاری بیمارستان را هدایت می‌کند.

به علاوه، آن‌ها باید توانایی آموزش موثر به دستیاران جراحی را داشته باشند تا این دستیاران بتوانند به نسل بعدی جراحان خوب قلب، تبدیل شوند. پزشکان جراح باید از نظر اخلاقی طوری آموزش دیده باشند که علاوه بر داشتن مهارت‌های تخصصی، نسبت به بیمارانشان شفقت به خرج داده و وظیفه انسانی خود را به خوبی انجام دهند.

تداخلات دارویی قرص والزومیکس

قرص آسپرین

آسپرین تجویزی برای رهایی از علائم بیماری های آرتریت روماتوئید، استئوآرتریت، لوپوس اریتماتوز سیستمیک و برخی دیگر از بیماری های روماتولوژیک زیر به کار می رود.

آسپرین غیر تجویزی برای کاهش تب و رفع درد های خفیف تا متوسط ناشی از سردرد، قاعدگی، التهاب مفصلی، سرما خوردگی، دندان درد یا درد عضلانی نیز به کار می رود. آسپرین غیر تجویزی همچنین برای پیشگیری از حملات قلبی در افراد دارای سابقه حمله قلبی یا آنژین توصیه می شود. 

آنژین دردی در قفسه سینه است که در هنگام کمبود اکسیژن کافی در قلب ایجاد می شود. آسپرین غیر تجویزی خطر مرگ در افراد دارای سابقه یا مبتلا به حمله قلبی را کاهش می دهد. با مصرف آسپرین غیر تجویزی می توان از سکته های مغزی ایسکمیک یا خفیف در افراد دارای سابقه پیشگیری کرد. 

قرص نیتروگلیسرین

قرص زیر زبانی نیتروگلیسرین برای توقف یا پیشگیری از آنژین استفاده می شود. آنژین دردی فشارنده یا خرد کننده است که می تواند در قفسه سینه، گردن، دست ها (اغلب چپ) و فک پایینی احساس شود. نیتروگلیسرین به دسته ای از دارو ها به نام وازودیلاتور ها تعلق دارد. این دارو ها با استراحت دادن به عضلات صاف و عروق خونی بدن سبب افزایش جریان خون و اکسیژن رونده به قلب می شوند. در نتیجه این وضعیت، قلب نیازمند تلاش بیشتر نبوده و درد قفسه سینه تسکین می یابد.

قرص والزومیکس

والزومیکس که به شکل قرص در دسترس است، روزی یک بار به صورت خوراکی برای درمان فشار خون بالا مصرف می گردد. قرص والزومیکس ترکیبی از دو داروی آملودیپین و والزارتان، در یک فرم واحد است. مطلع بودن از همه داروهای موجود در یک داروی ترکیبی مهم است؛ زیرا هر دارویی ممکن است از راه متفاوتی اثر خود را اعمال نماید.

والزومیکس با نام تجاری Exforge و همچنین با نام ژنریک در دسترس است. داروهای ژنریک معمولاً نسبت به برندهای تجاری دیگر ارزانتر هستند. در بعضی موارد، ممکن است داروهای ژنریک، از نظر قدرت اثر و شکل دارویی با برندهای تجاری مشابه خود، یکسان نباشند.

داروهای تثبیت کننده خلق و خو

از لیتیوم، برای درمان برخی اختلالات خلقی استفاده می شود. مصرف لیتیوم با والزومیکس، می تواند سطح لیتیوم را در بدن افزایش دهد. این امر خطر ابتلا به عوارض جانبی ناشی از لیتیوم را افزایش می دهد. این موارد می تواند شامل استفراغ، تشنج یا کما باشد.

داروهای ضد درد

در افراد مسن و یا افراد مبتلا به مشکلات کلیوی، استفاده از این دارو همراه با NSAIDها (داروهای ضد التهاب غیر استروئیدی) می تواند باعث ایجاد آسیب جدی کلیوی گردد. نمونه هایی از NSAID ها عبارتند از:

  • ایبوپروفن
  • ناپروکسن

داروهای ادرار آور (مدر)

والزومیکس می تواند باعث افت فشار خون شود. در صورت مصرف همزمان داروهای ادرار آور، خطر ابتلا به هایپوتنشن، افزایش می یابد. علائم افت فشار خون می تواند شامل سرگیجه یا احساس ضعف یا درد قفسه سینه باشد. نمونه هایی از داروهای مدر عبارتند از:

  • هیدروکلروتیازید
  • فوروزماید

 

دکتر فروزان نیا

 

دکتر سید خلیل فروزان نیا

دکتر سید خلیل فروزان ‌نیا فوق تخصص جراحی قلب‌ و عروق، استاد دانشگاه تهران و دارای فلوشیپ پیوند قلب و ریه از انگلستان و مدرک جراحی روبوتیک از طرف انجمن جراحان قلب اروپا است. در کارنامه پزشکی ایشان می توان بیش از بیست هزار جراحی موفق در زمینه های جراحی عروق کرونر (به روش باز و بدون پمپ)، ترمیم و تعویض دریچه‌های قلب، جراحی دریچه‌های قلب به روش ترانس کاتتر، جراحی آئورت، جراحی اندوواسکولار، جراحی بیماری‌های مادرزادی قلب، عمل‌های مجدد قلب، جراحی تومورهای قلب و پیوند قلب مشاهده کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز