title
کد خبر: 261919
00
تفاوت اضافه وزن و چاقی
 BMI چیست و چگونه شاخص توده بدنی را محاسبه می‌کنند؟

چاقی یک معضل جهانی است به صورت فزآینده جامعه جهانی را درگیر کرده است. سازمان بهداشت جهانی بیماری‌های مختلفی مانند قلب و عروقی، انواع سرطان‌ها و بیماری دیابت نوع دو را مرتبط با چاقی می‌داند. اما موضوعی که در چندسال اخیر مورد اهمیت قرار گرفته شاخص توده بدنی یا همان BMI است که در این ویدئو در مورد آن صحبت شده است.

کافه سلامت: بحث اضافه وزن و چاقی یک معضل جهانی است به صورت فزآینده جامعه جهانی را درگیر کرده است. سازمان بهداشت جهانی بیماری‌های مختلفی مانند قلب و عروقی، انواع سرطان‌ها و بیماری دیابت نوع دو را مرتبط با چاقی می‌داند. برای تشخیص اضافه وزن و چاقی متخصصان به شاخص توده بدنی یا همان BMI توجه می‌کنند و اگر توده بدنی بین 25 تا 30 باشد فرد اضافه وزن دارد؛ در ویدئو  BMI چیست و چگونه شاخص توده بدنی را محاسبه می‌کنند؟  دکتر افسانه گلشن راز داروساز، درباره شاخص‌های اندازه‌گیری چاقی توضیح داده است. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر هم می‌توانید ویدئوهای زیر را تماشا کنید.

قرص لاغری داریم؟

چرا چاق شدم؟

عوارض قرص‌های لاغری را دست‌کم نگیرید


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز