title
کد خبر: 260518
00
نقش تغذیه مناسب را در کنترل آسم جدی بگیرید

مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی نقش تغذیه مناسب را در کاهش علایم و جلوگیری از پیشرفت بیماری آسم موثر عنوان کرد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مینا کاویانی مسئول آموزش همگانی انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی  با تاکید بر اهمیت تغذیه مناسب در کاهش علایم و جلوگیری از پیشرفت بیماری آسم به بیان توصیه‌هایی به این بیماران پرداخت.

به گفته وی رعایت برنامه غذایی صحیح برای حفظ سلامت، اجتناب از صرف وعده غذایی حجیم و جلوگیری از اتساع معده (، پیشگیری از بروز عفونت‌ها با افزایش مقاومت بدن از جمله نکات مهم در این افراد است.

دکتر کاویانی شناسایی غذاهای آلرژی‌زا و حذف آنها از رژیم غذایی را در مبتلایان به آسم آلرژیک بسیار مهم عنوان کرد.

وی افزود: افزایش دریافت آب با رقیق کردن ترشحات نیز می‌تواند در این بیماران کمک‌کننده باشد.

وی بهبود وضعیت تغذیه از طریق دریافت ویتامین‌ها، مواد معدنی، افزایش دریافت مواد آنتی اکسیدان و غذاهای حاوی سلنیوم را از اصول مهم تغذیه‌ای در آسم برشمرد و در ادامه به بیان توصیه‌های مهم تغذیه‌ای زیر پرداخت.

توصیه‌های تغذیه‌ای برای مبتلایان به آسم:

مصرف وعده‌های غذایی کوچک حاوی مقادیر بالای مواد مغذی نظیر پروتئین با کیفیت بالا، ویتامین، مواد معدنی و انرژی برای کاهش خطر عفونت و ضعف سلامت
ضرورت مصرف مواد غذایی غنی از ویتامین‌های A, B6 ، روی و ویتامین C به دلیل نقش آنتی‌اکسیدانی آن
مصرف سایر مواد مغذی موثر بر سیستم ایمنی بدن مانند کوئرستین موجود در سیب، انواع پیاز، مرکبات و انواع توت‌ها .
 مصرف منابع غذایی حاوی سلنیوم مانند انواع مغزدانه‌ها و مصرف ویتامین E
حذف غذاهای آلرژن(حساسیت‌زا)  در بیمار مبتلا به آسم آلرژیک ( برخی غذاهای حساسیت‌زا نظیر شیر، تخم مرغ، ماهی و غذاهای دریایی).
مصرف آب بیشتر در صورت نداشتن منع مصرف
کنترل مقدار نمک مصرفی به دلیل تاثیر در کنترل آسم به ویژه در مردان
محدود کردن مصرف چربی‌های اشباع شده و جامد، جایگزین کردن روغن‌های غیراشباع با یک پیوند دوگانه مانند روغن زیتون و در صورت تحمل مصرف گردو و تخم بذرک


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز