title
کد خبر: 259335
00
تدابیر طب ایرانی و مکمل در حفظ سلامتی در فصل بهار

دانش آموخته دانشکده طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بهترین تدبیر جهت پاکسازی بدن در فصل بهار، رعایت برنامه غذایی متناسب با این فصل است اظهار کرد: با توجه به افزایش گرمی هوا در این فصل توصیه می‌شود غذاهایی مانند میوه ها، سبزیجات، سالادها، حبوبات، انواع سوپ و آش های حاوی سبزیجات تازه مصرف شود که غذاییت کمتر و حجم بیشتر داشته باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر فاطمه محجوب در گفتگو با وب دا خاطر نشان کرد: این غذاها علاوه بر کمک به تلیین مزاج، در افراد با اضافه وزن به بهبود شاخصه های سندرم متابولیک کمک می کند.

این متخصص طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در طب ایرانی، نوع تغذیه نقش موثری دارد تصریح کرد: خورش ریواس یکی از غذاهای مناسب فصل بهار است که با تعدیل حرات بدن و پاکسازی گوارشی، در کاهش بیماری های آلرژیک می تواند مفید باشد.

وی ادامه داد: در این فصل بهتر است انواع گوشت، آجیل، غذاهای پر کالری، شیرینی ها، ادویه و اغذیه گرم و تلخ و شور و نوشیدنی های با طبیعت گرم کمتر در برنامه غذایی قرار داده شود.

دانش آموخته ی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در افراد با مزاج گرم و تر استفاده از غذاها و نوشیدنی تعدیل کننده حرارت مانند شربت ریواس، شربت زرشک، شربت آلبالو، شربت نارنج، لیمو و شربت سکنجبین توصیه می شود. از پرخوری و درهم خوری باید پرهیز کرد و مصرف غذا باید به دفعات متعدد و در وعده های سبکتر مصرف شود.

دکتر فاطمه محجوب،پوشیدن لباس‌های لطیف و خنک را یکی دیگر از تدابیر این فصل عنوان نمود و ادامه داد: بهترین لباس ها برای استفاده در فصل بهار لباس های پنبه ای می باشد.

وی میزان فعالیت بدنی در این فصل را در حد اعتدال بیان داشت و گفت: انجام ورزش معتدل متناسب با سن و مزاج هر فرد در طول روز برای حفظ سلامتی در این فصل مناسب است. فعالیت های ورزشی شدید که باعث افزایش حرارت بدن شود و همچنین استحمام زیاد توصیه نمی شود.

دانش آموخته ی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطر نشان کرد: در صورت نیاز در فصل بهار با توجه به شرایط مزاجی هر فرد و مشکلات همراه، با صلاحدید پزشک می توان از روش های پاکسازی چون حجامت نیز بهره برد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز