title
کد خبر: 258169
00
غذاهای نامناسب برای سحری که عملکرد بدن روزه‌داران را مختل می‌کند

بهترین سحری در ماه رمضان باید بتواند انرژی لازم بدن برای فعالیت‌های روزانه را فراهم کند در غیر این صورت عدم تحرک کافی در این ماه موجب چاقی و افزایش وزن ناخواسته و تشنگی می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز هرگز وعده سحر را حذف نکنید چون شما را تا افطار سرحال نگه می‌دارد. حذف این وعده سبب افت قند خون و کاهش عملکرد بدن در طول روز می‌شود. همچنین گرسنگی سبب ترشح هورمون‌ها و ارسال سیگنال‌هایی به مغز شده که موجب می‌شود که وعده بعدی یعنی افطار را بسیار حجیم، پرچرب و پرکربوهیدرات انتخاب کنید.

گذشته از فواید بی‌شماری که روزه‌داری برای بدن دارد، روزهای طولانی بدون خوردن آب و غذا ممکن است مشکلاتی هم برایتان به وجود بیاورد. سردرد، سرگیجه، ضعف و بیحالی همه و همه مشکلاتی هستند که ممکن است در ماه رمضان با آن رو به رو شوید. بنابراین در انتخاب نوع غذا برای سحری و افطار باید دقت ویژه شود.

غذاهایی هستند که سبب بروز ناراحتی‌های گوارشی، عطش زیاد، ترش کردن و سوزش سر معده می‌شود. این غذاها عبارتند از  کوکو سبزی، کوکو سیب‌زمینی، گوشت‌های سرخ شده مثل کتلت، کباب، جوجه کباب چای زیاد سس مایونز خامه سوسیس و کالباس غذاهای سرشار از قند و چربی مانند زولبیا و بامیه شیرینی‌های مبتنی بر شیر و پودینگ هستند.

گفتنی است، کباب و کتلت از جمله غذاهای ممنوع در وعده سحر است و باعث تشنگی می‌شود.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز