title
کد خبر: 258079
00
تعطیلات نوروز را در خانه هستید؟ این طور سرگرم شوید

واژه «تعطیلات» مرا یاد طبیعت، سفر، دید و ‌بازدید، ‌ کوهنوردی و هزار برنامه ریز و درشت دیگر می‌اندازد که خارج از خانه، انتظارم را می‌کشند؛ اما اگر عید امسال، مجبور به خانه‌نشینی باشم چه؟

به گزارش بهداشت نیوز کنکور دخترجان، مراقبت از مادرجان، خرابی بی‌موقع اوتول‌جان و بدتر از همه، خالی‌بودن جیب‌جان که هر کدام می‌توانند دلیلی موجه بر خانه‌نشینی عیدانه خانواده من باشند. حالا سؤال این است که آیا خانه‌نشینی معادل بدگذرانی است؟

این ۱۰ پیشنهاد، می‌تواند خانه‌نشینی تو دل‌برو و جذابی را به شما هدیه دهد.

انفجار دکور!

فرض کنید حتی قرار نیست یک پشه هم برای دید و بازدید، زنگ خانه شما را بزند. اما مگر شما دل ندارید؟ اولین پیشنهاد این است که حتماً دستی به سر و گوش خانه بکشید و تا جایی که می‌توانید، دکور خانه را عوض کنید؛ جای تلویزیون، مبل‌ها، میز تحریر و... و پیشنهادم، خرید یک وسیله تزئینی جدید و ساده است؛ مثلاً شب‌ها روی اُپن آشپزخانه، شمع روشن کنید!

نوای روح‌بخش جدید!

برنامه‌های فرهنگی، به روح شما نشاط می‌دهند؛ تماشای فیلم، مطالعه‌ی کتاب، گوش‌دادن به موسیقی! اما حالا و به بهانه تعطیلات، ژانری جدید از فیلم را تماشا کنید، کتابی متفاوت بخوانید و نوایی جدید بشنوید!

تور مجازی

به بهانه‌ روزهای کرونا، خیلی از موزه‌های جهان، بازدیدهای خود را در قالب تورهای مجازی برگزار می‌کنند. پس به بهانه‌ خانه‌نشینی، موزه‌ها تعطیل نیستند؛ حتی می‌توانید به‌شکل مجازی، از موزه «لوور» فرانسه هم بازدید کنید.

سرگرمی جدید!

حتی برای یک خانواده دو نفره هم بازی‌های سرگرم‌کننده پیدا می‌شود، بازی‌های کارتی، شطرنج، مشاعره و... ساختن پازل‌ هم می‌تواند بازی سرگرم‌کننده جدیدی باشد!

شکم‌گردی خانوادگی!

حالا که نمی‌توانید در شهرهای مختلف، رستوران‌گردی کنید، به‌ میمنت حضور اینترنت، روش پخت قلیه‌ماهی خوزستان و شله‌ماش خراسان جنوبی را جست وجو کنید و برخی شب‌ها، برای خودتان افطاری یا سحری محلی دست وپا کنید.

انرژی مثبت

اگر به خوشمزگی غذایی که می‌پذید، ایمان دارید، ‌ کمی آن را پربارتر کنید و چند بشقاب آن را به در و همسایه هم هدیه دهید؛ هدیه‌دادن به دیگران، به شما انرژی مثبت می‌دهد.

رمضان خانگی

فرصت تجربه رمضانی خانگی، غنیمتی است برای به‌دست آوردن یک عادت جذاب و ترک یک عادت ناپسند! پس دست به کار شوید و عادت‌های خوب و بدتان را فهرست کنید و کنار یکی ستاره، و کنار یکی، ضربدر بزنید!

مسابقه!

برگزاری مسابقات خلاقانه مجازی در گروه‌های خانوادگی یا دوستانه! مثلاً برگزاری یک مسابقه‌ عکاسی از لباس‌های زشت! داوری آن را هم به یکی از اقوام هنرمند خود بسپارید؛ جایزه‌اش هم با ما!

زنده‌کردن سنت‌ها

یکی از سنت‌های ماه رمضان یا عید نوروز را زنده کنید، مثلاً ارسال پیام تبریک عید برای دوستان، ملاقات تلفنی از یک بیمار، ارسال کارت‌پستال عید برای دوستان، قرائت دعای افطار با صدای بلند یا...

کشتی‌گرفتن با غول آشپزخانه!

برخی کارهای خانه، غول‌هایی هستند که در روزهای کاری، می‌ترسیدیم سراغشان برویم؛ اما روزهای تعطیلات، بهترین زمان برای کشتی‌گرفتن با این غول‌هاست. مرتب‌کردن کابینت‌های آشپزخانه، پاک‌کردن عکس های اضافی در گوشی، مرتب‌کردن فایل‌ها در لپ‌تاپ شخصی و...

 
منبع: ایسنا

مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز