title
کد خبر: 257583
00
PRP و PRF؛ کیت‌های زیبایی ریجنانس

اکثر مردم همواره به دنبال رفع چین و چروک، افتادگی و جوانسازی پوست و موی خود هستند. اگر تا به حال به دنبال روش‌هایی برای زیبایی پوست خود بودید، اسم تزریق بوتاکس و ژل و مزوتراپی را شنیده‌اید. PRPrime و PRFort دو روش طبیعی و جدید است که از سلول‌های خونی خود بیمار برای بهبود بافت پوست و افزایش تولید کلاژن استفاده می‌کند. علاوه بر این PRF می‌تواند برای ترمیم و رشد مو استفاده شود، بنابراین این دو محصول در زیبایی پوست و مو کاربرد دارند.

اکثر مردم همواره به دنبال رفع چین و چروک، افتادگی و جوانسازی پوست و موی خود هستند. اگر تا به حال به دنبال روش‌هایی برای زیبایی پوست خود بودید، اسم تزریق بوتاکس و ژل و مزوتراپی را شنیده‌اید. PRPrime و PRFort دو روش طبیعی و جدید است که از سلول‌های خونی خود بیمار برای بهبود بافت پوست و افزایش تولید کلاژن استفاده می‌کند. علاوه بر این PRF می‌تواند برای ترمیم و رشد مو استفاده شود، بنابراین این دو محصول در زیبایی پوست و مو کاربرد دارند.

ریجنانس با استفاده از فناوری‌های نوین به دنبال متحول کردن سلول درمانی در ایران است. متخصصین ریجنانس با ارائه پروتکل‌های جدید در حوزه سلول‌های بنیادی، محصولات پزشکی مدرن را تولید کرده‌اند تا کیفیت زندگی بهتری را برای جامعه به ارمغان بیاورد.

راز بازسازی پوست با روش PRP و PRF:

  1. PRPچیست؟

PRP یکی از روش‌های جوانسازی پوست است. اگر به دنبال راهی طبیعی برای جوانسازی پوست و رسیدن به پوستی درخشان هستید، PRP یا درمان پلاسمای غنی از پلاکت یکی از بهترین راهکارها است.

پلاسما حاوی سلول‌های بنیادی و پلاکت‌های غنی از فاکتور رشد است. پی آر پی (PRP) روشی جدید، ایمن و تاثیرگذار است که در آن با استفاده از اجزای خون خود بیمار برای تحریک و نوسازی بافت‌های آسیب دیده استفاده می‌شود.

  1. PRF چیست؟

PRF (فیبرین غنی از پلاکت) هم مانند PRP یک درمان جدید و طبیعی است. در واقع PRF نسل دوم درمان PRP است. PRF دارای غلظت بالاتری از پلاکت‌ها، فیبرین و گلبول‌های سفید خون است. PRF یکی از جدیدترین نوآوری‌ها در دنیای زیبایی‌شناسی پزشکی است که برای ترمیم و رشد مو و همچنین برای درمان زخم و رشد مجدد پوست به دنبال سوختگی‌های شدید استفاده می‌شود.

PRP و PRF چگونه موجب جوانسازی و بازسازی پوست و مو می‌شوند؟

  • PRPrime:

پلاکت‌های موجود در PRP حاوی عوامل رشدی هستند که می‌توانند نقش مهمی در فرآیند ترمیم و بازسازی بافت‌ها را در بدن ایفا نمایند. این عوامل سبب رشد، تکثیر و تمایز سلول‌های مختلف پوستی و بافتی شده و منجر به افزایش کلاژن، الاستین، ماده بین سلولی و تولید رگ‌های جدید می‌شوند. پلاکت‌های خون باعث می‌شود زمانی که آسیبی به بافت‌ها وارد می‌شود از خونریزی رگ‌ها جلوگیری کرده و با به وجود آوردن پلاک پلاکتی و با ترشح پروتئیـن‌های خاص بافت را ترمیم کند.

  • PRFort:

در این روش پلاکت‌ها، گلبول‌های سفید، فیبرین و سلول‌های بنیادی جداسازی خواهد شد. پلاکت‌های موجود در خون حاوی پروتئین یا فاکتورهای رشد هستند که می‌توانند یکی از عواملی اصلی در فرآیند ترمیم به حساب آیند. گلبول‌های سفید خون در بازسازی بافت کمک می‌کنند. فیبرین به شکل داربستی عمل می‌کند که فاکتورهای رشد بر روی آن متصل می‌شوند تا فاکتورهای رشد پراکنده و پخش نشوند و امکان انتشار طولانی‌تری (حدود ١ هفته) داشته باشند. همچنین در فرآیند جداسازی PRF از هیچ ماده ضد انعقادی استفاده نمی‌شود. این عوامل سبب رشد، تکثیر و تمایز سلول‌های مختلف پوستی و بافتی شـده و منجر به افزایش کلاژن، الاستین، ماده بین سلولی و تولید رگ‌های جدید می‌شوند.

کاربردهای PRP و PRF:

کاربرد PRP و PRF اکنون محبوب‌تر شده و به طور گسترده مورد استفاده قرار می‌گیرند. این دو روش کاملاً ایمن هستند و هیچ‌کس به آلرژی مبتلا نمی‌شود، زیرا خون مورد استفاده از بدن شما می‌آید. تقریباً همه بیماران بلافاصله پس از انجام این دو درمان، درجه راحتی بسیار بیشتری را گزارش می‌کنند.

از کاربردهای این دو محصول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جوانسازی پوست شامل درمان تیرگی دور چشم، جوانسازی نواحی مختلف صورت، درمان اسکار ناشی از آکنه و جراحی
  • رشد مو
  • ترمیم زخم‌های بعد از کاشت مو
  • جوانسازی پوست و درمان چین و چروک‌های صورت و گردن

مزایای درمانی PRP و PRF:

کیت‌های زیبایی پوست و مو ریجنانس با استفاده از پروتکل‌های مدرن سلول درمانی، پوستی شفاف را برای زیباجویان فراهم می‌کند. در ادامه به مزیت‌های این دو محصول ریجنانس اشاره می‌شود:

  1. ماندگاری اثر آن طولانی بوده و نسبت به روش‌های مشابه (مثل جراحی) هزینه کمتری دارد.
  2. احتمال به وجود آمدن حساسیت‌های پوستی و عفونت وجود ندارد.
  3. با توجه به کیت مخصوص، پروسه کار بسیار ساده و کاملا استریل خواهد بود.
  4. در همـه نواحی بدن قابل استفاده بوده و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
  5. روش کم تهاجمی بوده و عوارض کمتر از دیگر روش‌ها می‌باشد.
  6. این روش تقریبا بی درد است و به راحتی برای بیمار قابل تحمل است.

عوارض جانبی:

چون در درمان PRP و PRF از پلاکت‌های خودتان استفاده می‌شود، معمولا شاهد بروز عوارض جانبی نیستیم. مواردی نظیر ایجاد حساسیت، درد یا خونریزی در محل‌های تزریق از عوارض محتمل این درمان هستند که البته نادر هستند. بیشتر افرادی که این روش را انجام می‌دهند، می‌توانند بلافاصله بعد از درمان، به انجام کارهای روزمره‌ی خود مشغول شوند.

نتیجه‌گیری:

محصولاتPRPrime  و  PRFortریجنانس کیت‌هایی هستند که کمک بسزایی به از بین بردن زخم و اِسکار می‌کنند. با این دو محصول بهبود بافت پوستی و ترمیم بافت مو بدون هیچ عوارض جانبی انجام می‌شود؛ به طوری که زیباجویان با پلاسمای خون خود، از سالم‌ترین روش زیبایی پوست بهره‌ می‌برند تا سلول‌های بدن دوباره به حالت اولیه برگردند. ریجنانس فرصتی ارزشمند را برای تقویت بافت صورت ارائه کرده تا سهمی در کاهش دغدغه‌های افراد داشته باشد. اگر به دنبال روش‌های جدید و نوین بدون خطر برای بهبود ظاهر خود هستید، PRF و PRP درمان مناسبی هستند. همچنین همانطور که گفته شد این دو روش ایمن و موثر با حداقل خطرات هستند.

درباره ویراسلول:

ویراسلول از سال 1400 فعالیت رسمی خود را شروع کرد تا کیت‌ها و ویال‌های درمانی برای بیماری‌های گوناگون را توسعه دهد. پیش از این، متخصصین تحقیقات بسیاری در حوزه سلول‌های بنیادی انجام داده‌ بودند؛ کیت‌ PRPrime، SVFoenix و PRFort از جمله محصولات مهم این شرکت است که تحت برند Regenance برای درمان بیماری‌های مختلف در زمینه پوست، مو، استخوان و مفاصل تولید می‌شود. ویراسلول با کسب مجوزها و گواهینامه‌های ISO 9001:2015 و ISO 13485:2016 به دنبال ایجاد بستری فناورانه برای سلامت جامعه است.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز