title
کد خبر: 252379
00
الفبای سلامت روان
فرق بین خود بودن و خود افشائی چیست؟

اینکه خودمان را بپذیریم و خود واقعی‌مان را در ارتباط با دیگران قرار بدهیم نکته مثبتی است، اما این به این معنا نیست که شما همه ویژگی‌ها، روابط‌ها، گفتگو‌ها و همه بخش‌های زندگی‌تان را به نمایش بگذارید

خانم دکتر الهام فخاری دکترای روانشناسی تربیتی، سابقه فعالیت در زمینه‌های، شهری اجتماعی و فرهنگی.
کافه سلامت: اینکه خودمان را بپذیریم و خود واقعی‌مان را در ارتباط با دیگران قرار بدهیم نکته مثبتی است، اما این به این معنا نیست که شما همه ویژگی‌ها، روابط‌ها، گفتگو‌ها و همه بخش‌های زندگی‌تان را به نمایش بگذارید یا خود افشائی بکنید. ما به دلیل حفظ امنیت روانی و اجتماعی خودمان و دیگران در روابطمان با دیگران در بروز و ظهور خودِ درونی‌مان باید حتما لایه بندی داشته باشیم. اگر مسئله‌ای برای‌تان پیش بیاید باید به این فکر کنید که نمایش دادن یا بازگویی کردن این مسئله چه کمکی به حل آن در کوتاه مدت و بلند مدت می‌کند و از طرف دیگر چه پیامدها و تهدیداتی ممکن است در پی داشته باشد. در ادامه از شما می‌خواهیم که  ویدیوی   «فرق بین خود بودن و خود افشائی چیست؟»     را تا انتها تماشا کنید و سئوالات خودرا در کامنت‌ها از ما بپرسید.

مطالب مرتبط:

سلامت روان چیست؟

چرا تشخیص سلامت روان توسط متخصص باید مرحله به مرحله انجام شود؟


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
چاپ آبان
اینستاگرام بهداشت نیوز