title
کد خبر: 251691
00
اگر کودک شما این علائم ساده را دارد دچار بیماری قلبی است!

یک متخصص قلب و عروق با بیان اینکه در هر سنی احتمال بروز بیماریهای قلبی وجود دارد، گفت: برخی بیماریهای قلبی به شکل مادرزادی است و باید در اسرع وقت تشخیص داده شده و درمان شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مصطفی بهره مند با بیان اینکه بیماریهای قلبی و عروقی مختص سنین بالا نیست، گفت: بعضی از این بیماری ها به شکل مادرزادی است، بنابراین حتی نوزاد یک روزه هم ممکن است به این بیماری ها مبتلا باشد.

وی در خصوص علل و عوامل بروز بیماری های قلبی در کودکان گفت: بیماری های قلبی در کودکان ممکن است ناشی از نقص مادرزادی باشد، یعنی اینکه بطور مادرزادی نوزاد دچار نقص در دیواره قلب باشد و این مشکلات ممکن است از بدو تولد خود را نشان داده یا در دوران بزرگسالی بروز و ظهور پیدا کند.

بهره مند گفت: علل دیگر بیماری های قلبی به مشکلات دریچه ای قلب مربوط می شود که آن هم بصورت مادرزادی است و ممکن است دریچه های قلب تنگ باشد.

این متخصص قلب و عروق گفت: مشکل دیگر قلبی در کودکان مربوط به اختلالات ریتم قلب است که موجب اخلال در ضربان قلب می شود که این اختلالات هم بصورت مادرزادی در کودکان وجود دارد.

بهره مند خاطرنشان کرد: مواردی مانند گرفتگی عروق قلب به ندرت ممکن است در کودکان مشاهده شود.

وی با تاکید بر لزوم شناسایی زودهنگام و درمان مشکلات قلبی کودکان گفت: والدین باید علائم بیماریهای قلبی را در کودک خود شناسایی کرده و سریعا برای درمان آن اقدام کنند.

 این متخصص قلب و عروق شایعترین علائم بیماری های قلبی در کودکان را تنگی نفس، تپش قلب، خستگی و تعریق دانست و گفت: این علائم ممکن است بعضا با بیماری های تنفسی اشتباه گرفته شود، بنابراین اگر کودکی مبتلا به بیماری عفونی نبوده و این علائم را دارد باید هرچه سریعتر به متخصص قلب مراجعه کرد.

وی افزود: هرچه شناسایی بیماری های قلبی در کودکان به تاخیر بیفتد، درمان آن سخت‌تر خواهد بود.

منبع: ایسنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز