title
کد خبر: 250339
00
 اجرای پویش ملی سلامت از 20 آبان ماه

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به به صورت سراسری در کشور و همچنین استان خراسان رضوی، از غربالگری 352 هزار نفر از جمعیت هدف دو و نیم میلیون نفری در ده روز اول اجرای این پویش خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمود محمدزاده شبستری، با اعلام این خبر، اظهار داشت: در این پویش تاکنون، 112 هزار نفر معادل 31.8 درصد افراد غربالگری شده، به عنوان پرفشاری خون و 68 هزار نفر نیز معادل 19.3 درصد افراد غربالگری شده، دارای بیماری دیابت یا مشکوک به دیابت شناسایی شده اند. 

وی انجام چنین پویش هایی را در تشخیص زودرس بیماری های مختلف موثر دانست و گفت: فشارخون بالا و دیابت، منشا بسیاری از بیماری های دیگر هستند که با انجام چنین طرح هایی می توانیم، افرادی که از بیماری خود اطلاع ندارند را آگاه کنیم و تحت مراقبت قرار دهیم. 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه برنامه ملی سلامت خانواده نیز در سه شهرستان استان خراسان رضوی از اردیبهشت ماه امسال آغاز شده است، افزود: جمعیت تحت پوشش این برنامه در این سه شهرستان، حدود 258 هزار نفر است همچنین از مردادماه، 7 شهرستان جدید شامل درگز، چناران، گلبهار، خواف، تایباد، سرخس و فریمان با جمعیت 362 هزار نفر، وارد این برنامه ملی شده اند. 

دکتر شبستری از آمادگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد برای اجرای برنامه ملی سلامت خانواده در فاز سوم و پوشش جمعیت حدود یک میلیون و 350 هزار نفری حاشیه شهر مشهد مقدس خبر داد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز