title
کد خبر: 247629
00
 منابع گیاهی آنتی اکسیدان‌ها

بر اساس مطالعات اپیدمیولوژیک مصرف میوه و سبزیجات و مواد غذایی بدون فرآوری بهترین راه حفاظت در برابر بیماری‌هایی ناشی از استرس اکسیداتیو می باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، بر اساس مطالعات اپیدمیولوژیک مصرف میوه و سبزیجات و مواد غذایی بدون فرآوری  بهترین راه حفاظت در برابر بیماری‌هایی ناشی از استرس اکسیداتیو می باشد.

مصرف میوه و سبزیجات و همچنین غلات و مغزها با کاهش ریسک خطر ابتلا به بیمار‌ی‌های مزمن در ارتباط بوده و توجه محققان را به ترکیبات شیمیایی گیاهان  معطوف داشته است. امروزه ترکیبات طبیعی به عنوان یکی از مهمترین منابع آنتی اکسیدانی شناخته شده اند.                                                                                                                

گیاهان و ادویه جات منابعی غنی از ترکیبات آنتی اکسیدان بوده و علاوه بر رنگ، عطر و طعم دهندگی، به عنوان نگهدارنده نیز در غذاها و نوشیدنی ها مورد استفاده قرار می گیرند. نقش اصلی اثر حفاظتی گیاهان، مربوط به  ترکیبات آنتی‌اکسیدانی آنهاست که شامل ترکیبات فنلی، فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها ، مشتقات بنزوئیک اسید، استیلبن‌ها ، پروآنتوسیانیدین‌ها، کومارین‌ها ، لیگنان‌ها  و لیگنین‌ها  می باشند. 

دردهه اخیر تحقیقات فراوانی بر روی خاصیت آنتی اکسیدانی گیاهان انجام شده است. همچنین بررسی های علمی بر روی گیاهان معطر حاوی اسانس و ادویه جات مانندزردچوبه، آویشن، زوفا، سرخارگل، زنجبیل نشان دهنده خاصیت آنتی اکسیدانی بالای آنها می باشد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز