title
کد خبر: 245792
00
خواب کافی و راحت یکی از پایه های اصلی سلامتی است

 مدیر جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: خواب کافی و راحت یکی از پایه های اصلی سلامتی است در طول خواب ،بدن استراحت می کند، انرژی از دست رفته به دست می آید و بدن ، بار دیگر یرای فعالیت جسمی و فکری آماده میشود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمد احمدیان اظهار کرد: با ورود به دوره سالمندی ، تغییراتی در وضعیت خواب ایجاد می شود و با افزایش سن خواب شبانه، کاهش و سبکتر و نامنظم تر میشود بنابراین نباید انتظار داشت که سالمند مانند دوران جوانی بخوابد،اما با رعایت توصیه های کاربردی می توان خواب راحت تری داشت. .

وی با بیان اینکه انجام ورزش های منظم روزانه همچون پیاده روی نقش موثری در افزایش کیفیت خواب دارد اظهار کرد: برای داشتن خوابی خوب، تمرینات ورزشی باید حداقل دو ساعت قبل از خواب انجام شود.

مدیر جوانی جمعیت سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجتناب از چرت های روزانه یا به حداقل رساندن آن ها ،رفتن به رختخواب در شب در یک ساعت معین و بیدار شدن درصبح در یک ساعت معین،رفتن به بستر در زمان احساس نیاز به خواب، پرهیز کردن از تماشای تلویزیون یا مطالعه در بستر،گرفتن دوش آب گرم قبل از خواب ،خوردن غذای سبک به عنوان شام، کاهش مصرف مایعات به ویژه چای و نوشابه بعد از شش بعدازظهر، پرهیز از مصرف چای یا قهوه پس از شام،نوشیدن یک لیوان شیر گرم قبل از خواب ( به شروع خواب کمک می کند) و استفاده از تکنیک های آرام سازی در شروع خواب به ویژه برای سالمندان مبتلا به اضطراب از دیگر راهکارهای کاربردی در داشتن خواب خوب برشمرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز