title
کد خبر: 243106
00
هرگز کودک خود را تنها یا تحت مراقبت کودک دیگری در آب یا اطراف آن رها نکنید

رئیس گروه پیشگیری و کاهش خطر حوادث و بلایای معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: غرق شدگی شایعترین علت مرگ و میر در سنین 1 تا 24 ساله می باشد و 90 درصد غرق شدگی ها در رودخانه ها، مخازن ذخیره آب استخرهای خانگی، باغ ها، منابع آب  و وان حمام و... است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر محمدرضا جویا در خصوص نکات ایمنی برای پیشگیری از غرق شدگی گفت: هرگز کودک خود را تنها یا تحت مراقبت کودک دیگری در آب یا اطراف آن رها نکنید و  بر حضور اطفال در وان حمام و .... نظارت کامل داشته باشید.

دکتر جویا با تاکید بر توجه به علائم هشدار دهنده و شرایط آب وهوایی افزود: در مکان هایی اقدام به شنا نمایید که افراد نجات غریق و تجهیزات کافی در دسترس و در نزدیکی شما وجود دارد، علاوه بر این در محلهایی که آب تجمع یافته است بدلیل رسوب گل ولای مراقب فرورفتن در حین شنا باشید.

وی توصیه کرد: هنگام قایق سواری از وسایل ایمنی(جلیقه نجات، طناب و....) استفاده کنید و موقع شنا کردن بصورت دسته جمعی حضوریابید و برای شرایط اضطراری تلفن همراه خود را به استخر، دریاچه یا ساحل ببرید.

دکتر جویا ضمن توصیه به پرهیز از شنا کردن در قسمتهای عمیق دریا و و مکان های آبی پرخطر به ویژه در ساعات شب تاکید کرد: اطراف استخر، چاه و حوض را کامل حصار بندی نمائید  و قبل از شنا از مصرف الکل، مواد روان گردان و داروهای خواب آور اجتناب کنید.

وی بر لزوم فراگیری شنا و مهارتهای نجات تاکید کرد و افزود: درهنگام مشاهده مصدوم غرق شده ابتدا خونسردی خود را حفظ نمایید و درصورت وجود شرایط ایمنی، مصدوم را از آب خارج کنید سپس با بررسی علائم حیاتی (نبضی، تنفسی، هوشیاری و...) و تماس فوری از اورژانس 115 کمک بخواهید و احیای قلبی ریوی وکمک های اولیه را تا زمان رسیدن نیروهای امدادی شروع نمائید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز