title
کد خبر: 242605
00
میزان خدمات درمانی به حجاج کشورمان در عربستان

رئیس جمعیت هلال‌احمر با اشاره به ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به حجاج ایرانی در ایام حج تمتع گفت: در مجموع بیش از 638 هزار خدمت بهداشتی و درمانی به حجاج ارائه شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر پیرحسین کولیوند با اشاره به حضور و خدمات‌رسانی کادر بهداشت و درمان هلال‌احمر ایران در مراسم حج تمتع در کشور عربستان گفت: از روز سوم خردادماه جاری و همزمان با اعزام حجاج به عربستان تا روز 22 تیرماه،  638 هزار و 235 خدمت بهداشتی و درمانی در مراکز درمانی ثابت و سیار هلال احمر ایران به حجاج ارائه شده است.

وی افزود: در این مدت در مجموع، 480 هزار و 793 مورد ویزیت عمومی، تخصصی در مجموعه هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی، بیمارستان هلال‌احمر و بیمارستان‌های صحرایی هلال‌احمر در عرفات، منا و مشعر به حجاج ارائه شده است. 

کولیوند گفت: در این مدت 2411 مورد بستری،  25 هزار و 919  مورد خدمات پاراکلینیکی شامل نوار قلب، عکس رادیولوژی و ...، 108 هزار و 147 مورد خدمات نوار قلب، فشار خون و قند خون، تزریقات، پانسمان و سرم تراپی در مراکز درمانی ایران در مکه و مدینه به حجاج کشورمان ارائه شده است.

وی افزود: همچنین 7738 مورد سرم  تراپی، 63 مورد گچ گیری،  59 هزار و 678 مورد تزریقات و 33 هزار و  371 مورد انجام تست قند و فشار خون برای حجاج در این مدت انجام شده که بخشی از آن مربوط به گرمای بیش از حد هوا در عربستان و گرمازدگی زائران بوده است.

وی ادامه داد: 4635 مورد امدادرسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی نیز از خدمات ارائه شده در این مدت بوده است.

رئیس جمعیت هلال احمر تاکید کرد: در حال حاضر 21 زائر ایرانی در بیمارستان هلال‌احمر ایران و 20 زائر نیز در بیمارستان سعودی بستری هستند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز