title
کد خبر: 239554
00
غربالگری سرطان روده بزرگ چگونه است؟

چکاپ منظم و انجام آزمایش‌های غربالگری سرطان روده بزرگ بهترین راه برای پیشگیری از این نوع سرطان است.

به گزارش بهداشت نیوز، «کارگروه خدمات پیشگیری آمریکا» و «انجمن سرطان آمریکا» توصیه می‌کنند افراد از ۴۵ سالگی به بعد آزمایش‌های غربالگری برای سرطان روده بزرگ را شروع کنند.

یافتن و برداشتن پولیپ‌های روده بزرگ با کولونوسکوپی می‌تواند به پیشگیری از سرطان روده بزرگ کمک کند. علاوه بر آن غربالگری سرطان روده بزرگ می‌تواند به یافتن زودرس این سرطان در هنگامی علاج آن محتمل‌تر است، کمک کند.

پزشک فوق‌تخصص گوارش شما تعیین خواهد کرد که در چه زمانی باید کولونوسکوپی انجام دهید و هر چند سال یک بار آن را تکرار کنید.

غربالگری سرطان روده بزرگ در افراد در معرض خطر بالاتر سرطان روده بزرگ

در افرادی که در معرض خطر بالای دچار شدن به سرطان روده بزرگ هستند، آزمایش‌های غربالگری سرطان روده بزرگ مانند کولونوسکوپی باید پیش از ۴۵ سالگی انجام شود:

  • داشتن سابقه شخصی پولیپ روده بزرگ
  • سابقه ابتلا به بیماری التهابی روده (بیماری کرون یا کولیت زخمی‌شونده).
  • ابتلای بسنگان نزدیک به بیماری یا پولیپ‌های روده بزرگ پیش از ۶۰ سالگی یا ابتلای دو نفر از بستگان درجه اول به سرطان روده بزرگ در هر سنی
  • سابقه خانوادگی بیماری ابتلا به پولیپ‌های متعدد روده بزرگ (بیماری پولیپوز آدنوماتوی خانوادگی) یا سرطان وراثتی روده بزرگ غیر پولیپوزی

منبع: سینا پرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز