title
کد خبر: 235924
00
گیاهی معطر با اثرات آنتی بیـوتیکی و ضـدقـارچی

اسانس گیاه اسطوخودوس (Lavandula officinalis) در رایحه درمانی اسـتفاده مـی شـود. این ماده ضددرد و حاوی ترکیبی به نام لینالیل استات اسـت.

به گزارش بهداشت نیوز، ریشـه آن اثر ضدتشنج قوی دارد و از برگ و گـل آن بـرای تسـکین درد استفاده می شود. در یک مطالعه اسانس اسـطوخودوس در سـاعات 3 ،6 و 12 پـس از عمـل سـزارین بـرای بیمـاران بـه صـورت تنفسـی بـه کـار بـرده شـده است  و ایـن اسـانس بـا عطـر اسطوخودوس (بدون خاصیت تسکینی) مقایسه شد، نشان داده شد که این اسانس در کاهش شدت درد پس از سـزارین مـوثر بوده است.

اسانس ایـن گیـاه جهـت مصـارف درمـانی و آرایشـی اسـتفاده شـده و اثـرات آنتـی بیـوتیکی، ضـدقـارچی، شل کنندگی، آرام بخشی، ضدافسردگی، التیام سوختگی و نـیش حشرات دارد. در تحقیقی دیگر، حمام روغن اسطوخودوس طبیعی با صناعی بـه مدت 10 روز پس از زایمان مقایسه و مشاهده شـد کـه حمـام اسطوخودوس طبیعی در کاهش شـدت درد مـوثر بـوده اسـت.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز