title
کد خبر: 235654
00
چگونه در بهار آلرژی را از کودکان دور کنیم؟

فصل بهار معمولا با حساسیت های موسمی همراه بوده و اگر کودک شما آسم یا آلرژی دارد، برنامه ریزی برای یک دوره ایمن در این فصل نیاز به دقت ویژه ای از سوی والدین دارد. به طور کلی در فصل بهار با گرم تر شدن هوا میزان حضور افراد در طبیعت بیشتر بوده و این موضوع همراه با دوره گرده افشانی گل ها است که منجر به حساسیت فصلی می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر کاتلین می، متخصص آلرژی می‌ گوید: والدین کودکان مبتلا به آلرژی و آسم همواره نگران حضور فرزنداشان در طبیعت بوده و از خود می‌پرسند که آیا بازی فرزندشان در پارک یا فضای سبز برای وی خطری ندارد. بهترین رویکرد برای مواجه شدن با فصل آلرژی، تمرکز روی غذا و شرایط کودک است. مطمئن شوید که داروهای مورد استفاده وی به‌ روز بوده، علائم تحت کنترل قرارداشته و دوز داروی کودکتان تغییر نکرده است.

اگر کودک شما به دلیل آلرژی شدید نسخه ای برای تزریق خودکار اپی نفرین دارد، مطمئن شوید که این دارو را همیشه در اختیار دارید. اگر در فصل بهار فرزندتان از سوی مدرسه به اردو می رود، از قبل با مربیان وی در مورد نیازهای سلامتی فرزندتان صحبت کنید.

اگر فرزندتان در اردویی روزانه شرکت می کند، ناهار وی را جداگانه تهیه کنید تا مطمئن شوید غذاهایی وجود دارد که او می تواند با خیال راحت بخورد. به کودک خود یادآوری کنید که خوردن غذای کودکان دیگر اشکالی ندارد اما وی باید دقیقا بداند چه غذاهایی برای او مضر است.

به گزارش سیناپرس، تماس با گیاهانی مانند پیچک سمی، بلوط و … می تواند یک مسئله خاص برای کسانی باشد که حساسیت دارند. بثورات ایجاد شده ناشی از این تماس نوعی درماتیت تماسی آلرژیک است. به یاد داشته باشید محصور کردن فرزندتان در خانه تنها به بدتر شدن شرایط منجر شده و توصیه می شود به کودکتان اجازه دهید به طور امن در طبیعت حضور یافته و بدن وی امکان مواجه شدن با انواع محرک ها را به طور کنترل شده داشته باشد.

حتما توصیه می شود داروهای حساسیت و کرم ها و لوسیون هایی مانند کالامین را در هنگام حضور در طبیعت به همراه داشته باشید.به گزارش سیناپرس، در خاتمه توصیه می شود؛ همواره اطلاعات لازم برای برخورد اضطراری با حملات آلرژیک را داشته و در این شرایط خونسردی خود را حفظ کرده و پیش از انتقال وی به مراکز پزشکی، اقدامات اولیه لازم را انجام دهید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز