title
کد خبر: 234460
00
ستاره فیلم های جیمز باند بینایی‌ش را از دست داده+ عکس

«جودی دنچ» ستاره فیلم‌های جیمز باند و برنده ۸۸ ساله اسکار برای بازی در نقش الیزابت اول در «شکسپیر عاشق» گفته که به دلیل از دست دادن بینایی، قادر به خواندن خطوط دیالوگ‌هایش نیست و بازیگری برای او ناممکن شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، جودی دنچ که در طول ۶ دهه فعالیت افتخارات مختلفی از جمله یک جایزه اسکار، یک جایزه تونی، دو جایزه گلدن گلوب و شش جایزه فیلم بفتا را کسب کرده‌، برای بازی در نقش اِم در فیلم جاسوسی گولدن‌آی در سال ۱۹۹۵ به شهرت بین‌المللی دست یافت.

او این نقش را در هشت فیلم جیمز باند ایفا کرد که برجسته‌ترین آن‌ها در اسکای‌فال محصول سال ۲۰۱۲ بود و با حضور کوتاهی در اسپکتر ۲۰۱۵ به پایان رسید.

دنچ در سال ۱۹۹۸ میلادی، از سوی الیزابت دوم، ملکه بریتانیا نشان سلطنتی گرفت و ملقب به لقب دِیم شد که معادل لقب سِر برای زنان است.

او در همان سال برای بازی در نقش الیزابت اول در فیلم شکسپیر عاشق، برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد. او هم‌چنین در سال ۲۰۰۸ میلادی، برای یک عمر فعالیت هنری برنده جایزه فیلم اروپا شد.

بازیگری که چشمانش نمی بیند

دنچ در سال ۲۰۲۲ برای بازی در نقش مکمل فیلم بلفاست ساخته کنت برانا نامزدی اسکار را به دست آورد.

او به تازگی نقشی کوتاه نیز در کمدی موزیکال سرزنده با بازی ویل فارل و رایان رینولدز اجرا کرد و بازیگر درام هاله‌لویا ریچارد آیر در سال ۲۰۲۲ که با اقتباس از نمایشی به همین نام از آلن بنت ساخته شد، بود.

دنچ در گفت و گویی در سال ۲۰۲۱ با بنیاد ویژن که موسسه‌ای برای از دست دادن بینایی در انگلستان است این را فاش کرده بود که از دوستان نزدیکش می‌خواهد تا فیلمنامه‌های جدید را با صدای بلند برای او بخوانند تا بتواند آنها را به خاطر بسپارد چرا که تکرار دیالوگ به او کمک می‌کند.

او در این گفت و گو گفته بود شما به دنبال راهی هستید که تنها از پس چیزهایی بر بیایید که برایتان دشوار است. من مجبور شدم راه دیگری برای یادگیری خطوط پیدا کنم، یعنی اینکه دوستان بزرگم آنها را بارها و بارها برای من تکرار کنند. بنابراین من باید از طریق تکرار یاد بگیرم.

این بازیگر سرشناس هالیوود به تازگی در گفت و گویی در The Graham Norton Show مربوط به مجله پیپل گفته به دلیل از دست دادن بینایی، دیگر خواندن خطوط دیالوگ‌هایش ناممکن شده است.

او می‌گوید حالا باید ماشینی پیدا کنم که هم خط‌های دیالوگ‌هایم را به من بگوید وهم بگوید حالا نوبت کدام دیالوگ است. در حالی که حافظه‌ای دارم که عادت به عکاسی از فیلمنامه دارد و همین حالا می‌توانم تمامی شب دوازدهم را بازی کنم.
منبع: برنا


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز