title
کد خبر: 234418
00
پهپادهای زامبی که با بدن پرندگان مرده برای کنترل حیات وحش ساخته شده اند+ تصاویر

تیمی از پژوهشگران با تلفیق هنر قدیمی تاکسیدرمی کردن پرندگان و پهپادها، نوعی هواپیمای بدون سرنشین زامبی مانند به شکل پرنده ساخته اند که از آن برای پایش محیط زیست و کنترل حیات وحش استفاده می شود.

به گزارش بهداشت نیوز، تیمی از محققان در مرکز فناوری نیومکزیکو از هنر قدیمی تاکسیدرمی برای کمک به توسعه پهپادهای زامبی و با بهره گیری از بدن پرندگان مرده استفاده می ‌کنند.

این تیم راهی برای استفاده از بخش هایی  از بدن پرندگان برای ایجاد فریب پرندگان پیدا کردند. آنها معتقدند که این پهپاد ها می توانند با ترکیب بهتر با محیط های طبیعی به نظارت بر حیات وحش کمک کنند.

دکتر مصطفی حسن علیان استادیار مهندسی مکانیک مرکز فناوری نیومکزیکو  در این رابطه تاکید می کند: این تیم برای ساخت این دستگاه ها پرندگان را نمی کشند و قصد ندارند از پهپادها برای جاسوسی دیگران استفاده کنند. هیچ پرنده واقعی در ساخت هواپیماهای بدون سرنشین آسیب فیزیکی ندیده و ما اصلاً قصد انجام این کار را نداریم. ما فقط از پرها و پرندگان تاکسیدرمی که در بازار موجود است استفاده کرده ‌ایم و با هنرمندان محلی کار می کنیم.

دکتر حسن علیان در ادامه توضیحاتش می گوید: هدف اصلی از این کار، توسعه یک پهپاد دوستدار طبیعت برای نظارت بر حیات وحش است.  پهپادهای سنتی اغلب به دلیل مسائلی مانند صدای غیر طبیعی و غریبه بودن ظاهرشان برای سایر موجودات، اکوسیستم ها را مختل می کنند، بنابراین توسعه جایگزین های آرام  تر و طبیعی می تواند به نظارت و تحقیق حیات وحش کمک کند.

به گفته این تیم مطالعاتی، پهپادهای فوق  با استفاده از بال زدن سه بعدی و شبیه ‌سازهای آیرودینامیک طراحی شده اند و محققان توانستند برای مجموعه خاصی از بال‌ های هواپیمای بدون سرنشین محدودیت‌ هایی را برای ویژگی ‌های بال زدن آیرودینامیکی تعیین کنند. این پیشرفت، امکان اجرای مکانیسم های بال زدن و آزمایش آیرودینامیک هواپیمای بدون سرنشین بال زن فراهم کرد.

به گفته اعضای این تیم مطالعاتی، ماهیت ساخت چنین پهپادی دشوار است، اما داشتن آن برای اهداف تحقیقاتی بسیار کاربردی است و می تواند طبیعت را دست نخورده نگه دارد.

طراحان این پهپاد زامبی می گویند برای بر طرف کردن مشکلات این حوزه، چرخ دنده‌ های خاردار را می ‌توان به چرخ‌ دنده‌های مارپیچ تغییر داد تا صدا کاهش یافته و طول عمر قطعات نیز بیشتر شود. در این میان مفصل های خم ‌شونده به انعطاف‌ پذیری بیشتر بال‌ها در پرواز کمک می ‌کند. افزودن گزینه ‌های مختلف پروازی به پهپاد می ‌تواند تجربه کاربری آسان ‌تری داشته و به پرواز طبیعی‌ تر کمک کند.

 آخرین بخش، اضافه کردن پاها به گونه ‌ای است که پهپاد بتواند بدون استفاده از انرژی زیاد، روی زمین نشسته و حیات وحش را رصد کند.

شرح کامل این مطالعه در انجمن AIAA SCITECH 2023 ارائه شد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز