title
کد خبر: 233315
00
مراقب شبکه‌های اجتماعی باشید!

تعداد زیادی از مطالعات نشان می‌دهند درصد افسردگی در افرادی که کمتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، سه برابر کمتر از کسانی است که به طور مداوم در این شبکه‌ها حضور دارند.

به گزارش بهداشت نیوز، تحقیقات زیادی ارتباط بین شبکه‌های اجتماعی و سلامت روان را مورد مطالعه قرار دادند. همه آن‌ها به نتیجه یکسان رسیده‌اند. استفاده کمتر شبکه‌های اجتماعی به معنی سلامت روان بهتر است. برای مثال تعداد زیادی از مطالعات نشان می‌دهند درصد افسردگی در افرادی که کمتر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند، سه برابر کمتر از کسانی است که به طور مداوم در این شبکه‌ها حضور دارند. تحقیق دیگری نشان می‌دهد جوانانی که بیش از دو ساعت در روز از این شبکه‌ها استفاده می‌کنند، از سلامت روان متوسط یا ضعیفی در مقایسه با دیگران برخوردارند.

 به همین ترتیب مطالعه دیگری بر روی تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان نشان می‌دهد علائم افسردگی و اضطراب در افرادی که میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به یک ساعت در روز یا کمتر تغییر داده‌اند، کمتر از گروه کنترل بوده است.

 تأثیر شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان

علائم تأثیر منفی شبکه‌های اجتماعی بر سلامت روان شما
حضور بیش از حد در دنیای مجازی نسبت به دنیای واقعی
مقایسه خود با دیگران
تجربه خشونت مجازی و آزار مزاحمان مجازی
حواس‌پرتی در محل کار و مدرسه
نداشتن زمان برای کار و تفریح
انجام هر کاری، از جمله کارهای خطرناک، غیراخلاقی و غیرواقعی، برای گرفتن لایک و کامنت
ابتلا به مشکلات خواب
تشدید علائم افسردگی و اضطراب


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز