title
کد خبر: 233308
00
بهترین زمان و روش مصرف کراتین در بدنسازی

مصرف پودر کراتین در بدنسازی به ورزشکاران کمک می‌کند تا حرکات ورزشی را بیشتر تکرار کنند. در حقیقت بدون کراتین، تولید انرژی برای انجام تمرینات ورزشی شدید ممکن نیست. در واقع کراتین نوعی مکمل برای تقویت ماهیچه‌ها برای انجام حرکات سخت ورزشی است.

به گزارش بهداشت نیوز، مصرف پودر کراتین باید کمی بعد و قبل از ورزش باشد. اگر آن را با فاصله از ورزش مصرف کنید، تاثیر زیادی بر روی بدن ندارد. برای مثال اگر قرار است در ساعت ۶ به تمرین ورزشی بپردازید، باید حداقل یک ساعت قبل از آن مصرف کنید. تحقیقات نشان می‌دهد بدنسازهایی که بین زمان مصرف کراتین با ورزش فاصله انداخته‌اند، دیرتر از گروهی که بلافاصله بعد از مصرف کراتین ورزش می‌کنند، نتیجه می‌گیرند.

حتی وقتی بدن در حالت ریکاوری است، مصرف کراتین خیلی مهم نیست. هدف از مصرف کراتین در روزهای استراحت، حفظ سطح کراتین عضلات است. بنابراین وقتی شروع به تمرینات ورزشی کردید و بلافاصله با آن پودر کراتین را خوردید، به یکباره میزان کراتین عضلات بالا نمی‌رود.

برای کسانی که به بدنسازی می‌روند و قصد دارند با کراتین بدن را به حالت ایده‌آل برسانند، پروتئین، کربوهیدرات، اسید آمنه و چند ترکیب گیاهی دیگر می‌تواند تاثیر کراتین بر روی بدن را افزایش دهد. کربوهیدرات همراه کراتین باعث عضله‌سازی در مدت کوتاه‌تری می‌شود.

البته نباید در این کار زیاده‌روی کنید. زیرا در این صورت چربی‌های اضافه بدن هم افزایش می‌یابد. اگر وعده‌های غذایی حاوی کمی کربوهیدرات، پروتئین و اسید آمینه باشد، با کمک پودر کراتین هم می‌توانید در مدت کوتاهی به شرایط جسمی ایده‌آل برسید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز