title
کد خبر: 233237
00
چهار راهکار سریع برای درمان سرفه

هرچند برای درمان سرفه در حال حاضر داروهایی در بازار موجود است اما اغلب این داروها عوارضی مثل ایجاد حالت گیجی و خواب آلودگی را به دنبال دارند...

به گزارش بهداشت نیوز، سرفه سیگنالی است که خبر می‌دهد تعادل بدن به هم خورده است و نباید آن را بدون توجه سرکوب کرد یا به حال خود گذاشت. بنابراین متخصصان توصیه می‌کنند که سرفه باید درمان شود و در این مقاله چند روش درمانی طبیعی برای این منظور ارائه شده است.

راهکار اول به رژیم غذایی مربوط می‌شود. پزشکان توصیه می‌کنند که در رژیم غذایی خود مقادیر زیادی از میوه‌ها و سبزیجات خام را بگنجانید. همچنین از مصرف غذاهای تولید کننده مخاط مثل خوراکی‌های قندی و نمکی، لبنیات و نشاسته پرهیز کنید. بعلاوه نوشیدن مقداری آب آناناس گرم به همراه دو قاشق چایخوری عسل می‌تواند شربت طبیعی و موثر برای درمان سرفه باشد. یک راه‌کار معمول دیگر پاشیدن فلفل روی نصف لیمو و مک زدن آن است.

راهکار دوم استفاده از مکمل‌های تغذیه‌ای است. مکمل‌های روی (زینک) می‌توانند سرفه را تسکین دهند اما مراقب باشید که از قطره‌های تجاری ضد سرفه استفاده نکنید چون حاوی قند هستند که خود عامل تحریک سرفه است. ویتامین E,C,A و اسیدفولیک هم برای مقابله با سرفه مفید هستند.

در روش سوم از روش‌ گیاهی هم می‌توان برای درمان سرفه استفاده کرد. برخی از گیاهان دارویی موجود در عطاری‌ها نیز در کاهش و درمان سرفه موثر هستند که به صورت مکمل یا عرقیات و چای تهیه می‌شوند. با مراجعه به عطاری‌ها می‌توانید اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

راهکار آخر توجه به عوامل محیط زیستی است. کارشناسان توصیه می‌کنند سیگار نکشید و اجازه ندهید دیگران نیز در اطرافتان سیگار بکشند. اگر پیاده یا با دوچرخه در مناطق آلوده حاضر می‌شوید حتما از ماسک فیلتردار استفاده کنید. بینی خود را بشوئید و از شوینده‌های طبیعی استفاده کنید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز