title
کد خبر: 232867
00
خواص درمانی گیاه عطسه

قسمت های مؤثر گیاه عطسه Achillea ptarmica L. دارای نوعی اسانس روغنی است که فعالانه علیه ضعف در اعمال بدن، کم اشتهایی و ناراحتی های مجاری ادراری مبارزه می کند.

به گزارش بهداشت نیوز، گیاه عطسه Achillea ptarmica L. گیاهی است چند ساله با ریزوم خشبی و خزنده و ساقه های افراشته و برگ های متناوب و نیزه ای شکل.  گل این گیاه در خوشه های باز و میوه آن فندقه است. از همه قسمت های گیاه عطر خوشایندی متصاعد می شود. انواع این گیاه در تمام اروپا تا قفقاز و سیبری یافت می شود؛ این گیاه به خاطر کشت آن به امریکا برده شده است.

گیاهی است که در اماکن مرطوب، و در کنار جویبارها، گودال ها، مرغزارهای مرطوب، دشت هاتا کوهپایه ها می روید. این گیاه از قرن شانزدهم به عنوان گیاهی دارویی و تزیینی کشت می شود. این گیاه را به دلیل ریزوم و برخی مواقع گل ها و شاخه های برگ دارش جمع می کرده اند. ریزوم ها را در سال دوم کشت از زیر زمین بیرون می آورند و به خوبی می شویند و قسمت های سبز آن را جدا نموده در سایه ای که هوا جریان داشته باشد یا در خشک کن با حرارتی که از ۳۵ درجه تجاوز ننماید خشک می کنند.

قسمت های مؤثر آن دارای نوعی اسانس روغنی است که فعالانه علیه ضعف در اعمال بدن، کم اشتهایی و ناراحتی های مجاری ادراری مبارزه می کند.  این ماده در صورت وجود اشکال در عمل دفع نیز مؤثر بوده مسهل صفرا و تنظیم کننده مواد دفعی است و ضمنا درد دندان و روماتیسم را نیز کاهش می دهد.

 از این گیاه به شکل دم کرده به مقدار دو قاشق مربا خوری ریزوم خرد شده برای دو فنجان در هر روز استفاده می گردد. علاوه بر این ریزوم آن را می توان جوید. ضمنا پتارمیک یک گل تزیینی پرطرفدار است و اغلب نوع پر پر آن را کشت می کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز