title
کد خبر: 232766
00
کشف مقبره کودکی که با ۱۴۲ سگ دفن شده بود+ تصویر

مصر باستان با سنت های تدفین و مردگان شناخته شده و تاکنون هزاران مومیایی مختلف در این کشور شناسایی شده است. اگرچه سنت مومیایی های مصری تنها به انسان ها منحصر نشده و شامل حیوانات نیز می شود ولی به تازگی باستان شناسان موفق به کشف یک مقبره عجیب در مصر شده اند که در آن یک کودک به همراه ۱۴۲ سگ دفن شده است.

به گزارش بهداشت نیوز، باستان شناسان طی حفاری های جدید خود موفق شدند، بقایای تدفین یک کودک و ۱۴۲ سگ را در یک قبر منفرد در نزدیکی قاهره پیدا کنند که مربوط به قرن اول قبل از میلاد است.

این پژوهش با کمک باستان شناسان مصری و همکاری تیمی از محققان آکادمی علوم روسیه انجام شده است. شناسایی مقبره ای با این ترکیب تدفینی تقریبا منحصر به فرد بوده و نکته جالب توجه این است که بیشتر سگ ها توله بودند.

بررسی های انجام شده توسط باستان شناسان روی این سگ ها نشان دا؛د هیچ نشانه ای از زخم بر روی این جانوران وجود ندارد و به نظر می رسد همه آن ها به طور هم زمان مرده اند.

بررسی های انجام شده همچنین نشان داد: احتمالا ما در این سایت با یک تدفین آئینی مواجه نیستیم و این کودک و سگ های فوق بر اثر یک حادثه از بین رفته اند.

باستان شناسان می گویند: روی این اجساد لایه ای از رسوبات خاک رس قرار دارد و به همین دلیل این نظریه مطرح شده است که احتمالا این کودک و سگ هایش بر اثر یک سیل از بین رفته و اجساد آن ها به صورت توده ای زیر لایه ای از گل قرار گرفته است.

این کودک که گمان می ‌رود مراقب سگ‌ ها بوده، احتمالاً در کنار حیوانات خود مرده است. البته این مساله هنوز در حد نظریه بوده و باستان شناسان در حال مطالعه و بررسی این مقبره عجیب هستند تا راز آن به طور دقیق کشف شود.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز