title
کد خبر: 227584
00
شرایط کرونا در این کشور بحرانی شد

کارشناسان بهداشت جهانی احتمال ایجاد موج جدیدی از ابتلا به کووید ۱۹ در زمستان را جدی دانسته و در این میان افزایش تعداد موارد جدید در چندین کشور باعث بروز نگرانی هایی جدی شده است. در حال حاضر به غیر ژاپن، شرایط کرونا در استرالیا نیز بحرانی است.

به گزارش بهداشت نیوز، بر اساس گزارش مقامات بهداشتی استرالیا، تعداد موارد جدید کووید ۱۹ در این کشور تقریباً دو برابر شده و گمان می‌ رود این کشور نیز وارد موج جدید عفونت‌ ها شود.

طبق اعلام وزارت بهداشت استرالیا در هفته گذشته بیش از ۷ هزار مورد جدید در روز طی هفته گذشته ثبت شده است که تقریباً ۵۰ درصد افزایش نسبت به هفته پیش از آن را نشان می دهد.

دانیل مک ‌مولن، معاون انجمن پزشکی استرالیا در این رابطه اظهار داشت: افزایش موارد ابتلا به کرونا در این کشور هشداردهنده است،. به همین دلیل  راه‌ اندازی کمپین ‌های هدفمند در این رابطه بسیار مهم است.

از سوی دیگر علاوه بر استرالیا، ژاپن نیز به طور رسمی وارد موج هشتم کرونا شده و این کشور روز پنجشنبه ۷۸ هزار عفونت جدید را گزارش کرد. هیات کارشناسان وزارت بهداشت این کشور پیش از این نسبت به افزایش آلودگی در سراسر ژاپن هشدار داده و اعلام کرده بودند که موج بعدی ممکن است از نظر تعداد از موج های قبلی پیشی بگیرد.

یک گزارش مطالعاتی نشان می‌ دهد: نرخ آلودگی جهانی کرونا ممکن است بالاتر از گزارش‌های قبلی باشد. این مطالعه به طور مشترک توسط سازمان بهداشت جهانی ،  Unity Studies و  SeroTracker همکارانش انجام شد. کارشناسان این تیم مطالعاتی عفونت های کووید-۱۹ را بر اساس داده های شیوع جهانی تخمین زده و بر این اساس مشخص شد همه ‌گیری کرونا تأثیر جهانی بزرگ ‌تری نسبت به آنچه قبلاً شناخته شده بود، داشته است.

در همین حال، نتایج یک مطالعه که توسط تیمی از محققان آمریکایی انجام شده است، هشدار داد افرادی که عفونت‌های مکرر COVID-19 داشتند ممکن است در معرض خطر نارسایی اندام و مرگ باشند.

در این بیانیه آمده است؛ عفونت مجدد کووید-۱۹ ممکن است بر چندین سیستم و ارگان تأثیر گذاشته و باعث اختلال در ریه ها، قلب و مغز شده و به دیابت، بیماری کلیوی و مشکلات سلامت روان کمک کند.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز