title
کد خبر: 227512
00
ارایه خدمات به بیش از ۳۳۵۰۰ بیمار دیابتی در محدوده دانشگاه

مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه ضمن گرامیداشت هفته ملی دیابت از ارایه خدمت به بیش از ۳۳۵۰۰ بیمار دیابتی ثبت نامه شده در سامانه مدیریت بیماری های نادر در محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی خبر داد.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر خدیجه مالمیر مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه گفت: هفته ملی دیابت از ۲۱ تا ۲۷ آبان ماه با شعار « با آموزش دیابت از آینده خود محافظت کنیم » برگزار می شود.

وی روز جهانی دیابت را بزرگترین کمپین آگاهی بخشی درخصوص دیابت در جهان برشمرد که هر ساله ۱۴ نوامبر (مصادف با ۲۳ آبان‌ماه ۱۴۰۱) با هدف تاکید بر اهمیت اقدام هماهنگ برای مقابله با دیابت به عنوان یک مساله مهم بهداشت جهانی برگزار می‌شود.

به گفته وی در حال حاضر از هر ۱۰ بزرگسال در سراسر جهان، یک نفر با دیابت زندگی می‌کند یعنی شمار مبتلایان دیابت در جهان به حدود ۵۳۷ میلیون نفر می‌رسد.

وی تاکید کرد: متخصصان مراقبت‌های بهداشتی و درمانی برای پیشگیری از فشار مضاعف بر سیستم‌های بهداشتی و درمانی باید تلاش کنند بیماری زود تشخیص داده شود و بهترین مراقبت ممکن ارایه شود.

به گفته وی آموزش مداوم به مبتلایان دیابت مهمترین نکته در کنترل و مهار این بیماری خاموش است تا بیماران ضمن درک وضعیت خود با خودمراقبتی روزانه در راستای حفظ سلامتی و جلوگیری از بروز عوارض ناشی از دیابت گام های موثری بردارند.

دکتر مالمیر در ادامه سخنان خود به ارایه خدمات درمانی به بیش از ۳۳۵۰۰ بیمار دیابتی ثبت نام شده در سامانه مدیریت بیماری های نادر خدمات درمانی در محدوده دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی اشاره کرد.

مدیر خدمات بیمارستانی معاونت درمان دانشگاه افزود: بیماران دیابتی ثبت نام شده در سامانه RDAدر هشت بیمارستان قطب دیابت و ۱۹ مرکز ثبت فعال دیابت برای پایش بیماران دیابتی تحت پوشش دانشگاه (در مناطق شهرداری ۱-۳-۴-۷-۸-۱۲-۱۳-۱۴ و حریم شمالی منطقه ۱۵ شامل شهرک مسعودیه، افسریه، مسگرآباد، اتابک، فرهنگسرای خاوران و هاشم آباد) خدمات دریافت می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر مناطق شهر تهران در شهرستان‌های ورامین، پاکدشت، پیشوا، شمیرانات (بومهن، پردیس، جاجرود، اوشان، سرچشمه، فشم و شمشک) و دماوند (رودهن، آبعلی، فیروزکوه و لواسان) نیز خدمات تشخیصی و درمانی در دسترس شهروندان و بیماران قرار دارد.

مدیر خدمات بیمارستانی دانشگاه درخصوص برنامه های معاونت درمان دانشگاه در هفته ملی دیابت گفت: همزمان با آغاز هفته ملی دیابت، از روز شنبه ۲۱ آبان ماه تا روز جمعه ۲۷ آبان ماه، غربالگری و تست قندخون از تمامی پرسنل شاغل در معاونت درمان و مراجعان حضوری انجام می شود.

وی اهدای چندین دستگاه تست قندخون، ارایه تبلیغات و آموزش های محیطی لازم نظیر پخش فیلم، تراکت و دیگر بسته های آموزشی مرتبط با شعارهای هفته دیابت را از دیگر اقدامات هفته دیابت در معاونت درمان برشمرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز