title

بسیاری از افراد دچار خشکی چشم می شوند، اما معمولاً خشکی چشم بیماری وخیمی نیست.

ادامه مطلب

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که رژیم کتوژنیک (رژیم غذایی پر چرب و با قند اندک) می‌تواند در کاهش استرس و بهبود وضعیت ذهنی موثر باشد.

ادامه مطلب

رییس گروه سلامت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در مورد شرایط نگهداری مسواک، توضیحاتی داد.

ادامه مطلب

کشور کنگو در حال مبارزه با تعداد بی سابقه ای از موارد آبله میمون است که ناشی از سویه ای با نرخ مرگ و میر بالایی است.

ادامه مطلب

داده‌ها نشان می‌دهد افرادی که در معرض خطر ژنتیکی قرار دارند می‌توانند با یک سبک زندگی سالم، طول عمر خود را تا ۵.۵ سال افزایش دهند.

ادامه مطلب

ویروس تبخال می‌تواند برای مدت‌های طولانی به شکل پنهان در بدن زنده بماند و به صورت دوره‌ای باعث ایجاد تاول‌هایی شود که مدام می‌ترکند و به زخم‌های سرباز تبدیل می‌شوند.

ادامه مطلب

پژوهش‌ها نشان داده است که پیوندهای اجتماعی قوی با خطر کمتر زوال عقل و همچنین کاهش فشار خون و امید به زندگی طولانی‌تر همراه است.

ادامه مطلب

ویتامین‌ها و مکمل‌ها برای بهبود سلامت یا پیشگیری از بیماری استفاده می‌شوند. بنابراین، باید توجه داشته باشید که چه مکمل‌هایی، چه زمانی و چه مقدار مصرف می‌کنید.

ادامه مطلب

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد ورزش، تأثیر قابل توجهی بر سلول‌های ایمنی دارد که از عملکرد مغز پشتیبانی می‌کنند.

ادامه مطلب

توهم لمس حشره (Formication) یا احساس اینکه انگار چیزی مانند مورچه روی پوستتان می‌خزد، یک علامت فیزیکی است که بدون هیچ علت فیزیکی رخ می‌دهد. این علامت که به آن توهمات لمسی نیز می‌گویند می‌تواند هم‌زمان با عوارض روانپزشکی، بیماری‌های نورولوژیکی یا یائسگی رخ بدهد. توهم لمس حشره می‌تواند از عوارض مصرف داروهای پزشکی یا داروهای روان‌گردان نیز باشد.

ادامه مطلب

زخم بستر زمانی اتفاق می‌افتد که فشار وارد بر پوست باعث کاهش یا توقف جریان خون در آن شود.

ادامه مطلب

افراد سالمند و کسانی که بی‌حرکت‌اند یا بستری هستند در معرض زخم بستر قرار دارند. این زخم‌های فشاری زمانی ایجاد می‌شوند که فشار طولانی‌مدت به پوست وارد می‌شود. اصطکاک، رطوبت و کشش پوست نیز باعث زخم بستر می‌شود. زخم بستر، شدت‌های گوناگونی دارد؛ شدیدترین نوع آن (مرحله ۳ و ۴)، با خطر عفونت‌های مرگ‌آور همراه است.

ادامه مطلب

در همه افراد در برخی مواقع با وجودی که بدن نیازمند آب است، خیلی حس تشنگی به وجود نمی‌آید.

ادامه مطلب

بر اساس نتایج یک مطالعه جدید در زمینه آلزایمر که ممکن است به شناخت بهتری از تاب‌آوری مقابل این عارضه ناتوان‌کننده منجر شود، برخی افراد که در مغزشان نشانه‌های بیماری آلزایمر وجود دارد، شاید در دوره حیات هیچ‌گونه علائم بالینی نشان ندهند.

ادامه مطلب

خواب خوب به خودی خود یک هدف است و وجود تشک راحت و بالش‌های سالم از عواملی هستند که بر کیفیت خواب تأثیر می گذارند، بنابراین کارشناسان توصیه می‌کنند حتما به انتخاب تشکی فکر کنید که مناسب خوابیدن است، علاوه بر این باید به تمیزی تخت توجه داشته باشید.

ادامه مطلب

سرطان روده بزرگ، سومین نوع معمول سرطان در تمام دنیاست و ۱۰ درصد از تمامی موارد سرطان را در بر می‌گیرد. پزشکان توصیه می‌کنند برای آگاهی از ابتلا و بررسی هر نشانه مشکوکی بهتر است از ۵۰ سالگی غربالگری منظم را شروع کنید.

ادامه مطلب

زردآلو و برگه آن حاوی طبیعتی سرد و تر و هسته آن طبیعتی گرم و خواص بیشماری دارد. در این مطلب نحوه مصرف برگه زردآلو برای یبوست و فواید زردآبلو بیان شده است.

ادامه مطلب

در مسیر لاغری و کاهش وزن، انتخاب غذاهای مناسب بسیار اهمیت دارد چراکه برخی از غذاها، به جای کمک به کاهش وزن، ممکن است این فرآیند را سخت‌تر کنند.

ادامه مطلب

جمله «حجامت کن، خوب‌میشی!» در اغلب محافل خانوادگی، جمع دوستان، کوچه و بازار و حتی پیج‌های فضای مجازی شنیده می‌شود؛ اینکه افراد دائم به یکدیگر توصیه می‌کنند که برای هر مشکلی که برای سلامتی‌شان رخ داده، یک حجامت ساده انجام دهند و از بیماری عبور کنند.

ادامه مطلب

رئیس مرکز تحقیقات پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از هسته‌های پژوهشی ما، سلامت باروری است و تحقیقات متعدد ملی و بین‌المللی در حوزه سلامت زنان و باروری که در این مرکز مورد مطالعه قرار گرفته به طور مستقیم و غیرمستقیم به جوانی جمعیت مرتبط است، به طور مثال تبیین تمایل به باروری در تهران نیازمند تغییر نگرش فرهنگی است.

ادامه مطلب

آب هویج به تنهایی یک نوشیدنی غنی از ویتامین‌ها و مواد مغذی است. اما با افزودن زنجبیل یا زردچوبه، می‌توان آن را به یک معجون شفا‌بخش تبدیل کرد.

ادامه مطلب
چند رسانه‌ای