title
کد خبر: 223294
00
اگر مبتلا به کرونا هستید بخوانید

یکی از مهم ترین چالش هایی که برای مبتلایان به کرونا مطرح می شود، این است که چه زمانی می توانیم از قرنطینه خارج شده و به جامعه وارد شویم و به عبارتی، چه زمانی دیگر ناقل نیستیم.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از washingtonpost، درست است که دوباره شمار مبتلایان به کرونا کاهش پیدا کرده ولی از قرار معلوم این بیماری دیگر قرار است دست از سر بشر بردارد و گهگاه تبدیل به اپیدمی و سپس ناپدید می شود. 

طبق آخرین اخبار منتشر شده از سازمان پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا معتقد است که اگر به کرونا مبتلا شده اید، برای خروج از قرنطینه به تست منفی کرونا نیاز ندارید. این یک موضوع بحث برانگیز است که در طول دو سال نیمی که از کرونا می گذرد، هنوز هم افراد در پاسخ نهایی آن دچار مشکل هستند.

برخی متخصصان بیماری های عفونی معتقدند: بیماران کرونایی قبل از خروج از قرنطینه باید آزمایش آنتی ژن منفی داشته باشند که در عرض چند دقیقه نتیجه می دهد. به گزارش سیناپرس، نکته ای که باید به توجه کنید این است که ابتلا به کرونا در هر فردی کاملا منحصربه فرد است و نمی توان هیچ قانونی برای این مورد وجود ندارد که بیماری در هر فرد چه مدت باقی می ماند یا هر فرد تا چه مدتی ناقل خواهد بود.

درست است که یک دستورالعمل و چارچوب کلی از سوی سازمان های جهانی اعلام می شود اما در نهایت، بیماران باید طبق شرایط جسمانی و اولویت های شخصی عمل کند. اول باید توجه داشت که معمولا افراد پیش از بروز علائم وارد فاز ناقل بودن می شوند و اوج آن یک تا دو روز بعد از ظهور علائم است که این فرآیند سه تا چهار روز بعد هم ادامه پیدا می کند. 

اما این امر نباید باعث شود که فرد به تصور این که بعد از این زمان دیگر ناقل نیست، از قرنطینه خارج شود بلکه ممکن است هنوز امکان بیماری وجود داشته باشد. ناقل بودن یک بیمار مبتلا به کرونا تقریبا تا 8 روز بعد از مثبت شدن تست کرونا ادامه دارد. 

محققان دانشگاه MIT، در گزارش دیگری نشان دادند که 30 درصد از بیماران مبتلا به کرونا بعد از 10 از ابتلا به ویروس، همچنان کرونا مثبت بوده اند. البته مثبت بودن تست صرفا به معنای ناقل بودن فرد نیست و محققان بر این باورند که ناقل بودن بیماران بعد از 10 روز کم تر اتفاق می افتد.

 توصیه می شود افرادی که بعد از گذشت 10 روز هنوز تست آنها مثبت است، همچنان از ماسک استفاده کرده و از تماس  با افراد آسیب پذیر خودداری کنند. 

در این میان سازمان پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا اعلام کرده که میزان قرنطینه کرونا دست کم 5 روز است و می توانید به شرط بهبود علائم و قطع شدن تب بدون مصرف داروهای تب بُر در 24 ساعت قبل از آن از قرنطینه خارج شوید. به گزارش سیناپرس، حتی اگر بعد از 10 روز تست شما منفی بود برای حضور در میان جمع از ماسک استفاده کنید.

طبق دستورالعمل های جدید، بهتر است افراد بعد از پایان 5 روز قرنطینه دو تست کرونا انجام دهند که 48 ساعت از هم فاصله داشته باشند. اگر جواب تست ها بعد از 5 روی همچنان مثبت بود باید به قرنطینه ادامه دهند. کسانی که به رغم وجود علائم، تست کرونای آنها منفی است، بهتر است به فاصله 48 ساعت یک بار دیگر تست را تجدید کنند.

افرادی هم که بدون علامت بوده اما احتمال می دهند به دلیل مجاورت با ویروس ممکن است آلوده شده باشند، بهتر است یک تست سوم را هم بعد از 48 ساعت انجام دهند. 
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز