title
کد خبر: 223189
00
تنها راه سلامت ابدی

افرادی که خواستار تناسب اندام و سلامتی هستند، باید هر روز 10000 قدم راه بروند تا به تناسب اندام مد نظر خود برسند و به کاهش احتمال مشکلات جدی سلامتی کمک کنند.

به گزارش بهداشت نیوز، پیاده روی روزانه حدود 10000 قدم در یک دوره 24 ساعته، مدت هاست که با فواید سلامتی مثبت زیادی از جمله اجتناب از سرطان، زوال عقل، بیماری های قلبی عروقی و حتی مرگ ناگهانی همراه بوده است.

اما دو مطالعه از محققان دانشگاه سیدنی و دانشگاه جنوب دانمارک نشان می‌دهد که سرعت سریع‌تر «پیاده‌روی با قدرت» باید به همان اندازه در چنین ورزش‌هایی مهم تلقی شود. محققان گفتند هنوز چیزهای زیادی در مورد مزایای اضافی راه رفتن سریعتر ناشناخته است.

نویسندگان می نویسند که 10000 قدم در روز برای سلامت طولانی مدت یک فرد مهم است، اما پیاده روی سریع تر می تواند سلامتی افراد را بهتر تضمین کند. دکتر متیو احمدی، سرپرست تیم تحقیق، پژوهشگر دانشگاه چارلز سیدنی می‌گوید: «پیامی که در اینجا مهم است این است که برای مزایای سلامتی محافظت‌کننده، افراد نه تنها می‌توانند به طور ایده‌آل 10000 قدم در روز را هدف بگیرند، بلکه می‌توانند سریع‌تر راه بروند». سرعت راه رفتن سریعتر می تواند بر "همه نتایج" مرتبط با سلامتی تأثیر بگذارد

هر 2000 قدم هر فرد خطر مرگ زودرس را به طور تدریجی 8 تا 11 درصد کاهش می دهد.    طبق آخرین مطالعه تعداد گام‌های روزانه و شدت ورزش را با مرگ و میر و میزان تشخیص سرطان و بیماری‌های قلبی عروقی در هم آمیخته است. نویسندگان همکار گفتند که امیدوارند این تحقیق به دستورالعمل‌های فعالیت بدنی مبتنی بر گام‌های بیشتری منجر شود و برنامه‌های بهداشت عمومی مؤثرتری را توسعه دهد که پیشگیری از بیماری‌های مزمن را هدف قرار می‌دهد.

پروفسور بورجا دل پوزو کروز از دانشگاه جنوب دانمارک و محقق ارشد در این باره توضیح داد: «برای افرادی که کمتر فعال هستند، مطالعه ما همچنین نشان می دهد که 3800 قدم در روز می تواند خطر ابتلا به زوال عقل را تا 25 درصد کاهش دهد».

 

منبع:سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز