title
کد خبر: 223044
00
آبله میمونی منجر به این بیماری ها می شود

در حالت عادی آبله میمون باعث بثورات پوستی و علائمی شبیه آنفولانزا می شود، اما یک مطالعه جدید نشان داده است که این بیماری می تواند باعث مشکلات عصبی و روانی نیز شود.

به گزارش بهداشت نیوز، مطالعات جدید محققان نشان می دهد طیف وسیعی از مشکلات عصبی در افراد آلوده به ویروس آبله میمونی و در افراد واکسینه شده علیه این بیماری وجود دارد.  

مسائل عصبی، از جمله  آنسفالیت  یا همان التهاب مغز، در دو تا سه درصد افرادی که در معرض آبله میمون قرار دارند ایجاد شده است. علاوه بر مشکلات شدید و نادر مغزی، علائم عصبی رایج ‌تری از جمله سر درد، درد های عضلانی و خستگی را در گروه وسیع ‌تری از افراد مبتلا به آبله میمون شناسایی شد.

با این حال، در این مطالعات هنوز مشخص نکرده است که این علائم چقدر شدید هستند. همچنین محققان هنوز قادر به تخمین دقیق این موضوع که چند نفر از مبتلایان به آبله میمونی مشکلات روانی مانند اضطراب و افسردگی شده اند، نبوده و مشخص نیست این بیماری تا چه حد منجر به مشکلات روحی فوق الذکر می شود.

به باور پژوهشگران، اگر این ویروس باعث مشکلات روحی و روانی شود، فرآیندهای بیولوژیکی زیربنای آن نامشخص است و احتمال داده می شود که ویروس فوق ممکن است مستقیماً بر سیستم عصبی تأثیر بگذارد.

در مطالعات موازی دیگری، که ژورنال پزشکی نیوانگلند منتشر شد، بیش از ۵۰۰ نفر از ۱۶ کشور که به آبله میمونی مبتلا شده بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. اگرچه هیچ موردی از آنسفالیت در این افراد گزارش نشد، اما بیش از یک چهارم بیماران فوق علائم سردرد داشتند. با این حال، اسپانیا اخیراً دو مورد آنسفالیت را در میان افراد آلوده به آبله میمونی گزارش داد.

نتایج این تحقیقات نشان می دهد که علائم عصبی روانپزشکی ناشی از آبله میمونی، غیر معمول نیست. محققان انتظار مشکلات شدید در مغز ندارند، اما شرایطی مانند آنسفالیت ممکن است در برخی افراد ایجاد شود. در خاتمه گفتنی است تحقیقات بیشتری در مورد اینکه آیا این علائم در طول زمان باقی می مانند و چگونه توسط آبله میمونی ایجاد می شوند، مورد نیاز است.

 

منبع:سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز