title
کد خبر: 221643
00
بهترین تغذیه کودک در مدرسه چیست؟

بدن کودکان در حال رشد بوده و این موضوع، حساسیت تغذیه ای آن ها را زیاد می کند. خوراکی های کودکان در مدرسه باید مغذی باشد و به آن ها کمک کند انرژی خود را در طول روز حفظ کرده و در عن حال با بودجه‌ خانواده متناسب باشند.

به گزارش بهداشت نیوز، یکی از مهمترین دغدغه های والدین، تدارک دیدن خوراکی های کودکان در مدرسه است که می تواند شامل میان وعده و ناهار باشد. یک متخصص تغذیه نکاتی را برای گزینه های مقرون به صرفه و سالم ارائه می دهد.

کورتنی کری، کارشناس ارشد رژیم غذایی در کالج پزشکی بیلور در هیوستون در این رابطه می گوید: همه غذاها در رژیم غذایی ما قرار دارند، اما باید آنها را به عنوان منبع انرژی در نظر بگیریم. برای ناهار، والدین باید به دنبال غذاهایی باشند که پایدارترین انرژی را برای فرزندانشان در طول روز فراهم کند. موضوع فوق بدان معناست که بهتر است روی پروتئین ها و کربوهیدرات ها که بلوک های ساختمانی اصلی تغذیه هستند تمرکز کنید.

برخی از گزینه های کربوهیدرات با فیبر بالا از جمله نان سبوس دار، برنج قهوه ای، پاستا گندم کامل، لوبیا و میوه هستند و انتخاب های پروتئین بدون چربی عبارتند از سینه مرغ، ماهی ، تخم مرغ آب پز، گوشت بدون چربی و ماست.

کورتنی کری، در ادامه توضیحاتش گفت: تا زمانی که در ناهار فرزندتان پروتئین و کربوهیدرات وجود داشته باشد، آنها برای یک روز موفق آماده خواهند شد.

کربوهیدرات ها به ما انرژی می دهند و پروتئین ها ما را سیر نگه می دارند. به این ترتیب یک ساندویچ می تواند  گزینه ای مقرون به صرفه و متعادل باشد، ساندویچی با نان سبوس دار فیبر و انرژی پایدار و مواد پر کننده مانند کره بادام زمینی و یا مرغ می تواند کربو هیدرات و پروتئین لازم برای فعالیت کودک را فراهم کند. البته در این میان باید توجه داشته باشید که هر وعده غذایی باید متعادل باشد.

رسیدن به این تعادل فقط ممکن است به کمی تمرین و تطبیق نیاز داشته باشد تا به ترکیب دلخواه و مورد پسند فرزندتان رسیده و در عین حال مواد مغذی لازم را برای وی فراهم کنید.

باید توجه داشت که تغذیه مدرسه فقط شامل غذا نبوده و نوشیدنی های مناسب برای تامین آب بدن مهم هستند، توصیه می شود برای ساعات بعد از ظهر نوشیدنی های قندی به هیچ عنوان استفاده نشود زیرا منجر به ترشح انسولین و پایین آمدن سطح قند خون فرزندتان خواهد شد.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز