title
کد خبر: 221157
00
 از مرگ زودرس پیشگیری کنید

رییس مرکز بهداشت شهیدبلندیان شهرستان قزوین با حضور در شرکت «بالین تک» به مناسبت شروع برنامه تغذیه سالم در محیط کار اظهار کرد: ماموریت مرکز بهداشت پیشگیری از مرگ های زودرس است.

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر علیرضا مهرعلیان افزود که یکی از عوامل عمده مرگ های زودرس ابتلا به بیماری های غیرواگیر و در راس آن، بیماری های قلبی و عروقی می باشد؛ پس رعایت اصول تغذیه سالم، نقش مهمی را در پیشگیری از ابتلا به اغلب بیماری های غیرواگیر دارد.

این مقام مسؤول با عنوان اینکه بخش صنعت، فرصت خوبی برای ارائه خدمات بهداشتی به صورت فعال است؛ گفت: کارکنان صنعت به دلیل نوع کار خود، کمتر امکان حضور در مراکز خدمات جامع سلامت را دارند؛ پس اگر خدمات به صورت فعال و در محل کار به این گروه ارائه نشود، بخش بزرگی از جمعیت فعال جامعه، که اغلب مرد هستند، از دریافت خدمات نظام سلامت محروم خواهند ماند.

وی با اذعان به اینکه ورود نظام سلامت به بخش صنعت، موجب کاهش ابتلای شاغلان به بیماری های غیرواگیر و افزایش بهره وری نیروی کار می شود؛ گفت: در همه گروه های سنی، مجموعه ای از خدمات تعریف شده بهداشتی وجود دارد که به صورت رایگان در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت ارائه می شود.

دکتر مهرعلیان، شرکت مذکور را به عنوان یکی از شرکت های پیشرو در اجرای برنامه های سلامت محور دانست و گفت: آموزش تغذیه سالم در قالب برنامه تغذیه سالم در محیط کار در هر دو سطح فرد و خانوار اجرا خواهد شد تا بتوان آموزش های ارائه شده را هم در محیط کار و هم در خانوار اجرایی کرد. وی ادامه داد که تعیین کارنامه سلامت افراد در آغاز و پایان برنامه، تَن سنجی کارکنان و آموزش تغذیه را از جمله فعالیت هایی دانست که در طول اجرای برنامه انجام خواهد شد.

توجه به سلامت جسم و روان کارکنان، موجب افزایش بهره وری محیط صنعتی

دکتر محمدرضا کاکوند، مدیرعامل شرکت بالین تک نیز ضمن استقبال از اجرای برنامه تغذیه سالم در محیط کار، گفت: توجه به سلامت جسم و روان کارکنان شرکت از جمله اهداف و در راستای افزایش بهره وری این محیط صنعتی است. وی اضافه کرد که این شرکت آماده همکاری همه جانبه برای اجرای سایر برنامه های بهداشتی است و تمامی این برنامه ها، با نظارت و هماهنگی مهندس دودانگه، مسؤول واحد بهداشت، ایمنی و محیط زیست شرکت انجام می گیرد.

دکتر کاکوند، بخشی از فعالیت های سلامت محور این شرکت را شامل: ایجاد فضای سبز در محوطه کارخانه، احداث تصفیه خانه به منظور استفاده مجدد از فاضلاب برای فضای سبز، حضور روانشناس صنعتی در شرکت، بازیافت ماسه سیلیسی، استفاده از پنل های خورشیدی برای تولید برق، احداث ساختمان رفاهی و ایجاد خانه شادی برای کودکان کارکنان به همراه حضور روانشناس دانست.

گفتنی است، سپیده مهدی خانی، کارشناس مسؤول مرکز بهداشت شهید بلندیان نیز مراحل اجرای برنامه را تشریح کرد و هدف از اجرای برنامه را افزایش آگاهی، نگرش و عملکرد کارکنان شرکت در زمینه تغذیه دانست و گفت: آموزش ها به صورت کاربردی و در دو سطح فرد و خانوار ارائه خواهد شد.

این برنامه، روز 19 مرداد 1401 در محل شرکت برگزار شد و مهندس پورارجمند، مسؤول واحد بهداشت حرفه ای؛ مهندس دانایی فر و مهندس محمدرضا لامعی، کارشناسان واحد بهداشت حرفه ای از مرکز بهداشت قزوین؛ مهندس آیتی، مدیر شرکت و جمعی از کارکنان شرکت نیز حضور داشتند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.