title
کد خبر: 220356
10
مصرف این ماده، کرونا را شدید و خطر مرگ را بیشتر می کند

مطالعات جامعی اخیرا صورت گرفته که نقش یک عامل مهم در افزایش خطر مرگ بر اثر کرونا را به خوبی مشخص کرده است.

به گزارش بهداشت نیوز به نقل از ای‌بی‌سی‌نیوز، مطالعاتی که اخیرا صورت گرفته نشان می‌دهد سیگار کشیدن، خطر مرگ ناشی از کووید را افزایش می‌دهد.

کارشناسان تاکید می‌کنند، این  خطر چه برای افرادی که از دخانیات استفاده می‌کنند چه برای آنهایی که  سیگار الکترونیکی را جایگزین کرده‌اند وجود دارد و همه این افراد ۴۵ درصد بیشتر از افراد غیرسیگاری در اثر کووید-۱۹ جان خود را از دست می‌دهند.

داده‌های به دست آمده از مطالعه نشان می‌دهد، این دسته از افراد همچنین درمعرض ابتلا به کووید شدید هستند. 

اگرچه به خوبی مشخص شده که سیگار کشیدن و استعمال دخانیات به ریه‌ها آسیب می‌زند و سیستم ایمنی را سرکوب و افراد را مستعد ابتلا به کووید-۱۹ می‌کند و کمتر احتمال دارد توان مبارزه با این بیماری را داشته باشند، اطلاعات محدودی در مورد ارتباط بین سیگار کشیدن و شدت کووید-۱۹ وجود دارد.

 آرونی باتانگر، نویسنده این پژوهش و استاد پزشکی، بیوشیمی و زیست‌شناسی مولکولی  می‌گوید: «مانند هر کس دیگری، ما نیز در مورد کووید بسیار نگران بودیم و سعی می‌کردیم بفهمیم که چه عوامل خطر مهمی افراد را برای پیامدهای شدیدتر مستعد می‌کند. کارهای زیادی انجام شده، کارهای رصدی زیادی در منطقه با ادعاها و ادعاهای متقابل انجام شده است. برخی می‌گویند سیگار کشیدن بد است، برخی می گویند آنقدرها هم بد نیست. بنابراین ما فکر کردیم که واقعاً به یک مطالعه بزرگ نیاز داریم».

این مطالعه در مجله علمی «PLOS One» منتشر شده است.
منبع: خبرگزاری فارس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز