title
کد خبر: 220247
00
 لباس زحل بر تن ماه+ تصویر روز ناسا

 شاید در نگاه اول فکر کنید که چرا سیاره زحل در تصویر امروز ناسا بزرگ به نظر می‌رسد، اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شوید که این در واقع همسایه زمین، یعنی کره ماه است که با تکه ابری در آسمان شبیه به زحل دیده می‌شود. شاید در نگاه اول فکر کنید که چرا سیاره زحل در تصویر امروز ناسا بزرگ به نظر می‌رسد، اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شوید که این در واقع همسایه زمین، یعنی کره ماه است که با تکه ابری در آسمان شبیه به زحل دیده می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، در این تصویر ماه در فاز پایینی قرار دارد که هلال باریکی از آن دیده می‌شود و باقی سطح ماه با نور «زمین‌تاب» (Earthlight) روشن دیده می‌شود. خورشید با نور خودش به طور مستقیم هلالی را در پایین ماه روشن می‌کند که نشان می‌دهد خورشید در این زمان در زیر افق قرار دارد.

در تصویر امروز ناسا چه می‌بینیم؟
پدیده زمین‌تاب زمانی اتفاق می‌افتد که نور خورشید به سطح زمین و ابرهای آن می‌تابد و بازتاب آن به بخش تاریک ماه می‌تابد و آنجا را روشن می‌کند. در این تصویر، نور شهرهای گواتمالا در پیش زمینه (فورگراند) دیده می‌شود که در پشت آتشفشان پاکایا قرار دارند.

عکاس این تصویر را در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۹ / ۳ دی ۱۳۹۸، دو روز قبل از خورشیدگرفتگی کامل ثبت کرده است. این خورشید گرفتگی به صورت جزئی در ایران نیز دیده می‌شد که بیشترین گرفتگی را بخش‌های جنوبی ایران تجربه کردند. به جرات می‌توان گفت که این خورشیدگرفتگی یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات نجومی در ایران بود که خورشید به صورت گرفته از افق خلیج‌فارس و دریای عمان طلوع کرد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز