title
کد خبر: 220110
00
ظروف یک بار مصرف نامناسب بیماری‌های مزمن ایجاد می‌کنند

مدیر نظارت بر مواد خوراکی و آشامیدنی معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: هیئت های عزاداری و عامه مردم از ظروف یک بار مصرف مناسب برای توزیع نذری در ایام محرم استفاده کنند.

مهندس زهرا مجدی ضمن تاکید بر توزیع بهداشتی غذا در ایام محرم افزود: مردم تا جایی که ممکن است از ظروف یک بار مصرف استفاده نکنند. در عین حال اگر مجبور به استفاده از آنها شدند به کاربرد آنها دقت داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای مواد آشامیدنی و غذایی گرم باید ظروف مقاوم در برابر حرارت استفاده شود، اضافه کرد:  ظروف بر پایه موادگیاهی، آلومینیومی و در آخر ظروف فومی که در برابر دمای 60 درجه مقاوم هستند، به ترتیب برای سرو مواد غذایی و آشامیدنی گرم مناسب هستند.

مهندس مجدی تاکید کرد: ظروف پلی اتیلنی مانند لیوان‌های شفاف حتما برای مواد آشامیدنی سرد استفاده شوند. به گفته وی ظروف یک بار مصرف نامناسب، مواد شیمیایی مختلفی را در غذا آزاد می‌کنند که در آینده می‌توانند برای فرد مشکل‌ساز باشند و بیماری‌های مزمنی را ایجاد کنند.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز