title
کد خبر: 220051
00
توصیه‌ها برای پیشگیری از مخاطرات بهداشتی سیل در دامداری‌ها

دامپزشکی کرمان با اشاره به وضعیت سیلاب در اکثر نقاط استان برای رعایت اصول بهداشتی با هدف پیشگیری از برخی زیان های ناشی از سیل در دامداری ها و مرغداری ها توصیه هایی را اطلاع رسانی کرد.

به گزارش بهداشت نیوز ،رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با تاکید بر اینکه دامداران و مرغداران آمادگی لازم برای اتخاذ اقدامات پیشگیرانه خسارات ناشی از سیل را مدنظر قرار دهند گفت: با رعایت الزامات بهداشتی - قرنطینه‌ای و همچنین فراهم کردن تمهیدات لازم در زمان وقوع سیل آمادگی لازم باید برای پیشگیری و کاهش خسارات و آسیب‌های احتمالی ناشی از آن اقدام کرد.

آمنه زینلی در این‌باره افزود: در دامداری ها و مرغداری ها از قرار دادن علوفه در مکان‌هایی که احتمال نفوذ آب وجود دارد پرهیز و از پالت (نوع سازه حائل با زمین) در انبارهای نگهداری مرغداری‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: دامداران لازم است پس از فروکش کردن سیل، سمپاشی جایگاه نگهداری و بدن دام‌ها را انجام دهند چراکه نقش بسزایی در کنترل بیماری‌های انگلی دارد.

رییس شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان با اشاره به اینکه ضدعفونی کردن ورودی و محوطه دامداری‌ها نیز پس از سیلاب ضروری است افزود: دامداران و روستاییان باید هرگونه تلفات و بیماری در جمعیت‌های دامی را با قید فوریت به اداره دامپزشکی اطلاع دهند.

منبع:روابط عمومی اداره کل دامپزشکی کرمان


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز