title
کد خبر: 219944
00
سریع‌ترین درمان خانگی کک و مک صورت

کک و مک در افرادی که پوست سفیدتری دارند، بیشتر دیده می‌شود.

به گزارش بهداشت نیوز، برای از بین بردن کک و مک صورت و دست می‌توانید از روش‌های ساده زیر استفاده کنید:

استفاده از آبلیمو

آبلیمو یک ماده طبیعی است که به خنثی کردن رنگدانه‌های پوست کمک زیادی می‌کند. به دلیل وجود مقادیر زیادی ویتامین C است، باعث روشن شدن پوست صورت می‌شود. برای درمان کک و مک پشت دست و صورت می‌توانید ۲-۳ قاشق چایخوری آبلیمو را به آرامی بر روی پوست خود ماساژ دهید. سپس بعد از ۱۰ دقیقه مجددا این کار را تکرار کنید. این روش را روی ۲ بار تکرار کنید.

استفاده از ژله آلوئه‌ورا

یکی دیگر از سریع ترین راه از بین بردن لک صورت استفاده از ژله آلوئه‌وراست. این ماده حاوی آلوئسین است که به کاهش رنگدانه‌های پوست کمک زیادی می‌کند. برای این کار ژل تازه آلوئه‌ورا را روی صورت بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه صورت را با آب سرد بشویید. برای اینکه سریع‌تر نتیجه بگیرید، این کار را هر روز تکرار کنید.

استفاده از دوغ و بلغور جو دوسر

یکی دیگر از راه‌های درمان کک و مک پشت دست استفاده از دوغ است. زیرا باعث لطافت و مربوط شدن پوست هم می‌شود. برای این کار دو قاشق غذاخوری پودر جودوسر را با نصف فنجان دوغ ترکیب کنید تا حالت خمیری شوید. سپس این خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید و بعد صورت خود را با آب ولرم بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید تا سریع‌تر نتیجه بگیرید.

استفاده از روغن بادام شیرین

یکی از سریع ترین راه از بین بردن لک صورت استفاده از روغن بادام شیرین است. این روغن سرشار از ویتامین E و A است. این دو ویتامین به کاهش ملانین پوست کمک زیادی می‌کند. روزانه ۲ – ۳ قطره روغن شیرین را گرم کرده و سپس با نوک انگشتان به رآرامی بر روی پوست خود بزنید. این روغن را در زمان روز استفاده نکنید. زیرا با ترکیب نور خورشید باعث تیرگی پوست صورت می‌شود. آن را در زمان شب و قبل از خواب به پوست خود بزنید.

استفاده از موز و نعناع

یکی دیگر از روش‌های از بین بردن کک و مک صورت استفاده از نعناع  موز است. نعناع سرشار از آنتی اکسیدان است که به کاهش کک و مک کمک زیادی می‌کند. علاوه بر این، نعناع حاوی مواد مغذی زیادی است که باعث آبرسانی به پوست می‌شود.

برای درست کردن یک ماسک درمان کک و مک، ابتدا موز رسیده را له کرده و پوره نعناع را به آن اضافه کنید. سپس دو ماده را خوب مخلوط کرده و به مدت ۱۲ دقیقه روی پوست قرار دهید. برای اینکه سریع‌تر نتیجه بگیرید این روش را ۳ بار در هفته تکرار کنید.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز