title
کد خبر: 219843
00
فواید باورنکردنی ماساژ برای این بیماری ها

انسان از ابتدای تاریخ با ماساژ آشنا بوده و مستندات باستان شناسی نشان می دهد که حداقل ۵ هزار سال پیش انسان ها با ماساژ آشنا بودند. بسیاری از مردم ماساژ را یک تجربه لذت بخش می دانند، اما آیا ماساژ از نظر پزشکی نیز مفید است؟

به گزارش بهداشت نیوز، شاید شنیده باشید که ماساژ می تواند گرفتگی و درد عضلانی را کاهش، گره های عضلانی را تسکین داده، سموم را دفع ، سیستم ایمنی بدن را تقویت  و استرس را کاهش می دهد.

طی سال های گذشته، دانشمندان بسیاری از این ادعاها را تایید کردند، در حالی که برخی دیگر از این ادعاها رد شده است. به عنوان مثال، تحقیقات نشان داده است که ماساژ می تواند شدت درد را کاهش و تنش عضلانی را کم و ضربان قلب و فشار خون را کاهش و علائم اضطراب، فیبرومیالژیا و آرتروز را بهبود بخشد.

ماساژ همچنین می تواند به ریکاوری عضلات بعد از ورزش کمک کند. نتایج یک مطالعه در سال ۲۰۰۸ نشان داد که عضلات ماساژ داده شده ۶۰ درصد از قدرت خود را پس از چهار روز بازیافت کرده اند، در حالی که این میزان برای عضلاتی که فقط استراحت می کردند، تنها ۱۴ درصد است.

جالب توجه است که بر اساس این مطالعات مشخص شد عضلات ماساژ داده شده دارای فیبرهای آسیب دیده کمتر و علائم التهاب بودند، که این موضوع ممکن است توضیح دهد که چرا آنها سریعتر بهبود می یابند.

 باید اذعان داشت اینکه ماساژ در سطح سلولی دقیقاً چه کاری انجام می دهد به طور کامل مشخص نیست، اما محققان دانشگاه مک مستر در انتاریو، کانادا دریافتند که ماساژ پس از ورزش، تولید ساختارهای مولد انرژی به نام میتوکندری را تحریک و پروتئین های التهابی را کاهش می دهد.

از سوی دیگر، بر خلاف تصور عمومی و باورهای عامیانه، هنوز هیچ مدرکی برای یک ادعای رایج در مورد ماساژ پیدا نشده است: این که ماساژ دادن باعث جذب و پاک شدن اسید لاکتیک موجود در عضلات می شود.

اسید لاکتیک بر اثر فعالیت شدید فیزیکی در عضلات ترشح شده و باعث خستگی و درد می شود و بسیاری از افراد تصور می کنند ماساژ به جذب این ماده و پاک شدن ماهیچه ها از آن منجر می شود در حال که این موضوع هنوز اثبات نشده است.
منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز