title
کد خبر: 219715
00
این بیماری با پیاده روی سریع بهبود می‌یابد

پژوهشگران آمریکایی در یک تحقیق جدید کشف کرده اند که سرعت پیاده روی فرد، می تواند تاثیرات به سزایی در بهبود وضعیت پاهای مبتلایان به بیماری سرخرگ محیطی داشته باشد.

به گزارش بهداشت نیوز، بررسی های جدید متخصصان بین الملل نشان می دهد افراد مبتلا به بیماری شریان محیطی یا PAD که هنگام ورزش پیاده روی، با سرعتی راه می روند که باعث درد یا ناراحتی شان می شود، عملکرد پاهایشان بیشتر و بهتر از افرادی که سرعت های پایین و راحت را انتخاب می کنند، بهبود می یابد. این یافته‌ها از مطالعه‌ای به دست آمده اند که اثرات پیاده‌روی خانگی را در 264 فرد مبتلا به PAD بررسی کرده است.

بنا به روایت آمارها، افراد زیادی در سرتاسر جهان به بیماری شریان یا سرخرگ محیطی یا به اختصار PAD مبتلا هستند و سالانه تعداد زیادی از این افراد، به دلیل شرایط وخیمی که پیدا می کنند، دچار قطع عضو پزشکی می گردند.

این عارضه زمانی رخ می دهد که شریان هایی که خون را از قلب به سراسر بدن منتقل می کنند، باریک می شوند و جریان خون و اکسیژن را کاهش می دهند.به گزارش سیناپرس، بیماری مورد اشاره، معمولاً پاها و اندام های تحتانی را تحت تأثیر قرار می دهد و در حین راه رفتن علائمی مانند گرفتگی، ضعف، خستگی و درد و ناراحتی را ایجاد می کند که البته و معمولا پس از 10 دقیقه استراحت فروکش می کند. 

تحقیقات قبلی نشان داده اند که پیاده روی به ویژه روی تردمیل، توانایی راه رفتن و مسافت پیموده شده را در میان افراد مبتلا به PAD بهبود می بخشد. اما آنچه در این میان نامشخص باقی مانده بود اثرات بالقوه راه رفتن با سرعتی بود که علائمی مانند درد پا ایجاد می کرد.

برای یافتن اطلاعات بیشتر در این خصوص، محققان آمریکایی، افرادی را از چهار مرکز پزشکی دانشگاه نورث وسترن، دانشگاه تولین، دانشگاه مینه سوتا و دانشگاه پیتسبورگ مورد بررسی قرار دادند. این افراد دارای میانگین سنی 69 سال بودند.

محققان فوق، شرکت کنندگان را به طور تصادفی در سه گروه مختلف قرار داده و به مدت 12 ماه مورد پیگری قرار دادند. گروه اول در خانه و با سرعت معمولی و راحت راه می رفتند.  گروه دوم با سرعتی راه می رفتند که علائم پا را القا می کرد. در حالی که گروه سوم اصلا پیاده روی را انجام نمی داد. ضمنا وضعیت پیاده روی در دو گروه اول، با استفاده از نرم افزاری به نام اکتی گراف بررسی شد.

یافته های این مطالعه نشان دادند شش ماه پس از شروع آزمایش، شرکت‌کنندگانی که سرعت راه رفتنشان باعث درد یا ناراحتی در پا می‌شد، 11 فوت در دقیقه سریع‌تر راه می‌رفتند و در ماه دوازدهم، بیش از 16 فوت در دقیقه سریع‌تر از شرکت‌کنندگانی که سرعت راه رفتنشان باعث درد یا ناراحتی پا نمی‌شد، پیاده روی می کردند.

همچنین طبق این یافته ها، افراد گروه اول در مجموع سه تست عملکردی که برای پاهایشان انجام دادند، امتیاز بهتری کسب نمودند که نشان از تقویت قدرت پاهایشان داشت.

 این یافته ها که اهمیت پیاده روی با کمی سخت گیری بیشتر بر خود را در بهبود وضعیت پاهای بیماران مبتلا به بیماری سرخرگ محیطی را نشان می دهند، در نشریه Journal of the American Heart Association منتشر شده اند.

منبع: سیناپرس


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز