title
کد خبر: 218786
00
 تنها راه مدیریت پیک جدید کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: تنها سلاح موجود برای مقابله با این نوع کرونا، استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری است.

به گزارش بهداشت نیوز،  دکتر سید محمد جمالیان در نشست مدیریت بیماری کرونای استان بیان کرد: با توجه به موقیعت استان مرکزی، در زمان هایی که ویروسی منتشر می شود استان مرکزی،همواره جزء استان های اول بوده و است.

وی افزود: تنها راه مدیریت این موج کنترل ویروسی است که قدرت انتقال آن 6 برابر انواع دیگر این ویروس است که برای اینکار باید استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

وی تاکید کرد: پیش بینی می کنیم مدت این پیک بیش از دو ماه طول نمی کشد و احتمالا پس از گذشت دو ماه به سمت سیر نزولی رفته و آمارها کاهش یابند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: جامعه به خاطر اینکه بیش از دو سال این بیماری و استرس ها و محدودیت موجود را تحمل کرده اند، رعایت پروتکل ها را ساده گرفته و نسبت به این بیماری بی تفاوت تر از قبل شده اند.

وی تاکید کرد: خوشبختانه در حال حاضر در ابتدای این موج و شیوع آن هستیم و در روزهای نخست شایع شدن یک ویروس قدرت آن نیز کم و پایین است اما رفته رفته، حالت تهاجمی به خود گرفته و خطرناک تر می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: پیش بینی می کنیم در هفته های آینده بیماران بستری و همچنین بیماران بدحال نیز افزایش پیدا کنند.

وی افزود: در روزهای آینده بازگشت حجاج را خواهیم داشت که باید به شدت توجه و رعایت شود تا اتفاقات  تلخی رقم نخورد.

وی تاکید کرد: رستوران ها و تالارها، هم برای مراسم حجاج و هم مراسمات عروسی لازم است  ضمن رعایت در اجرای صحیح و بهداشتی مراسم همکاری لازم را با همکاران بهداشتی داشته باشند.

دکتر جمالیان در ادامه خاطرنشان کرد: اثر واکسن اگر در عدم ابتلاء تاثیری نداشته باشد اما حتما در کاهش آمار مرگ و میر به شدت موثر است به همین دلیل از مردم و هم استانی های عزیز می خواهیم نسبت به تزریق دز واکسن های خود هر چه سریع تر اقدام کنند.

اجرای طرح دارویار در استان و همکاری دستگاه های نظارتی و مربوط برای اجرای هرچه بهتر این طرح و آماده سازی زیرساخت های لازم از دیگر مباحث مطرح شده رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک در این جلسه بود.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز