title
کد خبر: 217576
00
 راه‌کارهای موثر برای سیاست‌های جمعیتی ارائه شود

مدیر آموزش منابع انسانی نهاد نمایندگی رهبر معظم انقلاب در دانشگاه ها تاکید کرد که از همه ظرفیت ها باید کمک گرفت تا راهکارهای موثر در حوزه سیاست های جمعیتی ارائه شود.

به گزارش بهداشت نیوز، حجت الاسلام محمدحسین قنادزاده روز چهارشنبه در نشست مسئولان نهاد رهبری ۶۴ دانشگاه علوم پزشکی کشور در شهر سرچشمه رفسنجان افزود:  مقام معظم رهبری چند سالی است که بر افزایش نرخ جمعیت تأکید دارند و باید برای تحقق بخشیدن به منویات معظم له و سند بالا دستی، دانشگاه های علوم پزشکی را در تراز مقدس نظام و انقلاب اسلامی سوق داد تا راهکارهای موثر افزایش نرخ جمعیت را به جامعه اشاعه دهند.

وی بیان کرد: لزوم مهارت افزایی در عرصه های مختلف زنندگی امری اجتناب ناپذیر است که با افزایش بینش و معرفت محقق خواهد شد.
این مسئول ادامه داد: ۶ کارگروه تخصصی نیز از امروز با محوریت سبک زندگی اسلامی در رفسنجان برای همکاران نهاد دانشگاه های علوم پزشکی در حال برگزرای است.

وی افزود: ترویج سبک زندگی اسلامی در دانشگاه ها از جمله تاکیدهای رهبری است که باید به شکل مناسب در دانشگاه پیاده شود.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان نیز در این نشست از راه اندازی درمانگاه ناباروری در بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع)این شهرستان در آینده خبر داد و گفت: به منظور تحقق افزایش نرخ جمعیت شهرستان، این درمانگاه راه اندازی می شود ضمن اینکه دو متخصص  ناباروری هم در این شهرستان وجود دارد.

وحید محمدی شاهرخی افزود: باید قشر جوان ترغیب به ازدواج و فرزندآوری شود که در سنین ۳۰ تا ۳۵ سالگی بتوانند حداقل سه فرزند به دنیا بیاورند.

وی با بیان اینکه فرزندآوری در اوایل ازدواج به سلامتی جسمی و روحی آنان نیز کمک می کند اظهارداشت: اگر مادران در اوایل ازدواج اقدام به فرزندآوری کنند از بسیاری از بیماری های بدخیم و سرطان ها در امان می مانند و از لحاظ روحی و روانی هم تقویت می شوند.

کارگاه های منظومه فکری امام و رهبری، خانواده و ازدواج، جریان شناسی و سیاستگذاری فکری، فرهنگی و سیاسی، روش تدبر در قرآن و نهج البلاغه، فلسفه دین و کلام جدید ونیز مهارت های سبک زندگی از جمله سرفصل های کارگاه های تخصصی این نشست اعلام شده که مدیران نهاد رهبری در دانشگاه ها این آموزه ها را در دانشگاه های خود اشاعه خواهند داد.

شهرستان رفسنجان در ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب مرکز استان کرمان قرار دارد.


مرتبط ها
ارسال نظر
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد .
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص ،قومیت ها ،عقاید دیگران باشد و یا با قوانین کشور وآموزه های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
اینستاگرام بهداشت نیوز